Hoeveel werkgeheugen heb ik nodig?

ik ben van plan om een 15,6 inch laptop te kopen.
Ik kan kiezen uit een laptop met 2GB werkgeheugen of een laptop met 3GB werkgeheugen.
De laptop heb ik nodig voor: school (Word, Powerpoint enz.) films (Ook Youtube) en redelijk snel internet. Ik hoef er niet op te gamen.

Heb ik aan 2GB voldoende of moet ik echt 3GB werkgeheugen nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Voor de dingen die je noemt is 2G ruim voldoende, maar gezien de ontwikkelingen in het verleden is het over twee jaar te weinig.
Als het prijsverschil niet te groot is zou ik voor 3G gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ligt er ook met name aan icm met welk OS. Win xp prima met 2GB mee te werken maar win vista/7 dan wil je toch echt wel wat meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sluit mij aan bij adriek, zeker voor windows 7 is 3 toch wel een minimaal om een beetje te werken. Het is al vereist voor een pc, dus dan al helemaal voor een laptop die over het algemeen toch wat trager zijn ivm met de beperkte ruimte. Dus als het niet teveel extra kost liever voor de 3G gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk zou ik gaan voor de 2Gb laptop als het prijs verschil hoger is dan 50 euro. Tegenwoordig koop je voor 20 euro 2Gb sodimm en die kun je er zelf in plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook de crisistijd meegenomen en dat je er langer mee wilt doen vandaag zou ik zeggen 3 gig. Op dit moment is 2 gig nog voldoende maar de ontwikkeling gaat snel. Scheelt het onderling niet veel ga dan voor de 3 gig, want dan kun je er ook langer mee vooruit. Eventueel kun je misschien een machine nemen die nog uitbreidbaar is ook.