Hoe kan het dat het geluid van mijn laptop het de ene keer wel doet, de andere keer niet?

Ik verander niets aan de instellingen. Soms gaat het een week goed, soms gaat het elke dag fout. Om te herstellen moet ik de laptop meerdere keren opnieuw opstarten en opeens doet het geluid het weer.
Mijn browser is Opera, maar als ik Firefox gebruik werkt het geluid ook niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1K

Het beste antwoord

hallo Happylife,
doet het geluid het wel als je oortjes of speakers op de computer aansluit? dat zou namelijk duiden op een defecte laptopspeaker en dan zul je die waarschijnlijk moeten laten vervangen. het kan echter ook een defect zijn tussen de verbindingen van verschillende hardware(systeemfout,kabelbreuk etc.).
Als het een fout in het systeem is kan je bij je configuratiescherm onder het kopje "systeem en beveiliging" de optie "problemen detecteren en oplossen" aanklikken.
De computer gaat dan zelf zoeken naar een eventueel probleem.
Ik heb het probleem zelf ook een keer gehad en toen belde ik naar de verkoper gaf die mij dit advies. bij mij werkte dit niet dus moest ik naar de winkel. toen is hij opgestuurd naar de fabrikant en bleek het een kabelbreuk te zijn.
ik zou in ieder geval eerst proberen het zelf op te lossen voordat je naar een reparatiewinkel gaat. dit scheelt ten eerste veel in de kosten en je bent computer niet al te lang kwijt.

ik ben trouwens geen ict-mannetje of expert maar spreek puur vanuit mijn eigen ervaring.