Wat voor een schroefje is dit?! (SCSI Kaart)

Het missen van dit schroefje (zie afbeelding) zorgt al dagen voor een hoop kopzorgen. Inmiddels alle computerwinkels (en zaakjes) afgeweest maar deze lijkt nergens beschikbaar te zijn.

Wat is dit voor schroefje en hoe kom ik eraan?

Het schroefje zit aan SCSI kaart. Het schroefje is een slag kleiner en slanker dan de schroefjes op bijvoorbeeld VGA en RS232 stekkers.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Bit is een boutje en zo te zien (aan de lintaal) lijkt met M2 te zijn. Zou mij verbazen want ik geloof niet dat dat verkrijgbaar is In iedere ijzerwarenzaak kan je M3 krijgen ( centen kwestie) dus probeer dat eerst. Mocht hij toch kleiner zijn dan ben je aangewezen op de fabrikant van de kaart want dat is niet in de reguliere handel verkrijgbaar. De vorm is niet interessant. Dit boutje heeft deze vorm kop zodat je hem er met je vingers in kan draaien. Het gleufje zit erin om ook een schroevendraaier te kunnen gebruiken. Ik kan het niet goed zien op de foto, maar een dergelijk model heeft meestal een binnen zeskant (inbus) Als je iets kan vinden met een andere vorm kop is dat geen probleem, zorg er alleen voor dat je geen kracht gebruikt om hem aan te draaien. Daarvoor is de kaart te kwetsbaar.