Ik wil een nvidia gtx 560 ti videokaart kopen, maar welke moet ik kopen?

Ik zocht op internet op waar ik die ergens kon kopen maar er zijn allemaal verschillende merken, welke kan ik het beste nemen en die niet te duur is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het maakt over het algemeen niet zoveel uit welke kaart je neemt, hij heeft dezelfde chip. MAAR je moet wel op de specificaties letten: GDDR5 geheugen is bijvoorbeeld veel sneller dan DDR3. Ik zie op internet dat er alleen maar GDDR5 bestaat voor gtx 560 Ti, dat maakt het al makkelijker. Dan kan je nog kiezen voor meer geheugen, het merk, de koeler en de kloksnelheid (overgeklokt of niet).
Msi is altijd een goed merk, makkelijk overklokken, sterk materiaal en het gaat heel lang mee, dus dat kan ik je aanraden. Ik zie op het forum in de link hieronder dat de twin frozr II een hele goede is.
Dan kan je nog kiezen voor de hoeveelheid geheugen, deze komt in 1 of 2 gb. Meer is niet altijd beter, het ligt vooraal aan of je op hoge resolutie wil spelen. Als je 1 (of meer) full hd schermen hebt, of nog wilt uitbreiden, raad ik je 2 gb aan.
Daar heb je hem al!

Veel succes en gameplezier!
Your's Sincerely,
The McSquirrell
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ga gewoon voor een van de goedkoopste (zie bronvermelding).

Eventueel kun je nog kijken naar een kaart die er standaard al een leuke koeler bij heeft zitten. Meestal komt dat neer op een 2 of zelfs soms 3 fan koeler. Vooral interessant om het lawaai laag te houden en voor overclocken kan het iets meer ruimte geven.

Ook kun je nog kijken naar de snelheid die zo'n kaart uit de fabriek mee krijgt. Kan leuk meegenomen zijn als de kaart als sowieso wat sneller loopt dan standaard het geval is, maar alleen als dat de kaart niet veel duurder maakt want dan kun je dat net zo goed zelf opkrikken. Maar dat is niet het geval met de OC 560 Ti's.

Meer geheugen is 9 vd 10x marketing. Er is een vuistregel die je kunt aanhouden. Neem de geheugenbus bandbreedte en doe dit x4 dan heb je de hoeveelheid VRAM dat zo'n kaart nog nuttig kan gebruiken (in dit geval 256 x 4 = 1024 = 1GB).

Dit vind ik de interessantste mogelijkheden van het moment. Waarbij de Asus er meteen een beetje uit springt (is ook maar een 10'tje duurder dan de goedkoopste).
http://tweakers.net/pricewatch/compare/49/276458;276285;276437