Hoe haal ik de bios van standaard af?

Ik heb mijn BIOS van mijn pc op default gezet, vervolgens de pc uit gedaan en hij gaat ineens niet meer aan, wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, ik gaf een verkeerd antwoord. Ik kom nog met een goed antwoord

Antwoorden (2)

Gebeurt er echt helemaal niks meer of gaan fans bv nog 1sec draaien? Of gaat die wel aan maar krijg je verder een zwart beeld voorgeschoteld?

Je kunt iig nog eens een hard reset vd bios proberen. Dus dat je de stroom vd pc haalt en het bios batterijtje eruit haalt voor een half uurtje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat antwoord boven mij heb je niets aan, je hebt namelijk al de standaartd waarden ingeladen. Dat is wss juist het probleem. Nu kloppen misschien de waardes voor je CPU of geheugen snelheid niet meer, meest waarschijnlijk de CPU.

Ga je BIOS in en controlleer de instellingen voor de CPU, hopelijk weet je zelf hoe snel de CPU eigenlijk is, daar moet je de waarde op instellen.

Gaat de PC echt helemaal niet meer aan ?? Dan is er echt iets stuk... Je kunt proberen zoveel mogelijk onderdelen in je PC te disconnecten : hard disks, uitbreidingskaarten eruit, cdrom los koppellen, geheugen eruit, zelfs de CPU kan je eruit halen om te kijken of het moederbord zelf nog wel aangaat.
Ook heb je goede kans dat je BIOS een error code geeft door middel van een BEEP CODE (aantal korte of lange biep geluidjes) die kun je dan online opzoeken om te kijken wat er kapot is.

Zie link voor beep codes van verschillende BIOS merken