Mijn gebruikeraccount op mijn PC werkt niet meer omdat als ik inlog deze de hele tijd met de harddisk bezig is. Wat kan hier de reden van zijn?

Inloggen op andere gebruikersaccount werken wel goed. Als ik vanuit dat account naar mijn eigen account ga gebeurd er hetzelfde. Dan blijft het lampje van de harddisk continue branden en kan ik niets meer doen. Alleen met de knop uitzetten helpt dan nog.

9 jaar geleden
in: Hardware
capthavoc
9 jaar geleden
Blijkbaar is je account corrupt geraakt ?
kan je er ook in komen als je het vanuit veilige modus probeert ?
en voer daar een systeemherstel uit ?
Een systeemherstel vanaf dvd of vanaf je herstelpartitie
kan ook helpen. Vaak achterhaal je de oorzaak niet tenzij je iets vlak daarvoor hebt geinstalleerd wat het veroorzaakt heeft
het is meer een kwestie van scannen herstellen en doorgaan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vanaf een ander (admin) account chkdsk /f /r op de harde schijf uitvoeren. Zou kunnen helpen. Anders een nieuw account aanmaken en de data die je nodig hebt, uit het oude account kopieren. Daarna het oude account verwijderen.

Het beste antwoord

Een goede reden zou een virus in het gebruikers account kunnen zijn waarbij het harde-schijf lampje continu op blijft branden en vast lopen.

Het kan ook zijn dat er een beschadiging op je harde-schijf zit in een bestand die dat account aanspreekt tijdens het starten (zoals user.dat)
In dat geval ik het handig om een checkdisk uit te voeren.
Dit kan het bestand op zo'n beschadiging verplaatsen naar een goede plek op de hardeschijf waardoor uw gebruikers account gewoon weer naar behoren werkt.
in het werkende account naar deze computer/windows verkenner gaan rechtermuisknop op de c schijf eigenschappen tabblad extra schijfcontrole uitvoeren 2 vlakjes aanvinken ok en pc herstarten. (dit kan een uur gaan duren)