Wat voor een stekker/adaptertje is dit?

Mijn computer is kapot , en nadat ik hem uit elkaar haalde kwam ik erachter dat er draadjes los zitten. (Zie foto.) Ik wil graag dit blokje/adaptertje vervangen zodat ik de draden er opnieuw in kan doen en de pc weer kan functioneren. Wat is dit voor een blokje (8 draden passen erin) en waar koop ik dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
capthavoc
9 jaar geleden
waar lopende draden naar toe ? dat vertel veel wat het is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ziet er uit als een draadje die vanaf je voeding komt? In dat geval waarschijnlijk het goedkoopst om een nieuwe voeding te kopen. Zitten al die stekkertjes er meteen weer aan. Let wel even op dat hij het juiste vermogen heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is geen voeding Joozd...
Ik denk eerder aan USB breakout of Audio breakout naar de voorkant van je case....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is een all-in-one pc , met aan de zijkant knopjes. De draad loopt naar deze knopjes. Voor oa. aanzetten pc, cd station openen, beeldscherm instellingen etc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is een leuke voor een PC monteur. Dit soort stekkertje worden per honderd verkocht. En niet aan de consumenten, maar aan de fabrikanten. Dus ga even bij MyCom langs neem je PC mee en praat even met een van de monteurs daar of die het onderdeel heeft liggen. Het heeft bij mij weten geen Nederlandse naam.
Ik kom niet verder dan " printplaat connector wit met 8 polen"
Graag een foto waarin het gestoken dient te worden en de voorkant van het blokje. Nu weet ik niet of de 2x4 of 1x8 is.

Antwoorden (1)

Je hebt een speciale krimptang nodig om die draadjes te krimpen op die metalen stekkertjes die je dan weer op hun beurt in het plastic blokje duwt....
Met enig geluk vind je zulke kabeltjes op internet, en soldeer je de draadjes aan elkaar.
Vanaf het blokje de draadjes erop krijgen is een hachelijke zaak(veertje induwen en voorzichtig terugtrekken)

Toegevoegd na 51 seconden:
Stekkertje heeft overigens geen naam, omdat het voor universeel gebruik is.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik heb overigens wel het type gevonden op: http://nl.mouser.com/Search/ProductDetail.aspx?qs=fvVej%2fMj3jeUCa5oiaDAcw%3d%3d

Maar nu heb je nog een krimptang nodig, en metal headers, bel Mouser anders eens, tel nummer staat op de site.