Is er een wifi-ontvanger die een netwerkkabel uitgang heeft?

Ik wil zeg maar een soort van draadloos netwerk (wifi) brug maken, naar een apparaat (geen computer) die alleen met een bekabeld netwerk overweg kan.

Nu heb ik dit apparaat gevonden, maar kan deze het?
http://www.informatique.nl/551465/netgear-wn604.html

Zijn er nog andere/simpelere apparaten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet mogelijk. Dan verlies ik de dekking in het pand. Het 'apparaat' is een ip-kiezer voor een alarmcentrale. En die wordt normaal gesproken in de meterkast geplaatst.
Voor een router is de meterkast de slechtste plek in huis voor je dekking. Ook komt het internet daar niet altijd binnen en is het niet altijd mogelijk om daar een kabel naartoe te trekken. Het zijn uitzonderlijke situaties, dat wel.

Het beste antwoord

misschien bedoel je dit (zie bron). Een ethernet to wifi converter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat ziet er goed uit. Bedankt.

Andere antwoorden (1)

Ja, deze zou het kunnen. Hij kan als wifi client ingesteld worden, en heeft een aansluiting voor een bekabeld ethernetwerk.

Een andere optie zou zijn -indien wel USB aanwezig is- om een USB to WIFI stick te pakken: http://www.pixmania.nl/nl/nl/4166168/art/trendnet/tew649ub-wifi-n-300-mbps.html?srcid=1748&key=aUd+dUNpaOXdKIt1BjQNWS0fEiNQSoO8TLgQNFZnZkksJBUjOrLdLN8lAjQNWy4dRnZaXA==

De formele oplossing is het gebruik van een wireless ethernet bridge: http://compnetworking.about.com/od/hardwarenetworkgear/ss/wirelessadapter_4.htm