Kun je een externe harde schijf aan 2 computers aansluiten?

Kun je een externe harde schijf door een ander kabeltje aan 2 computers tegelijk koppelen? (dus met 2 usb uiteinden)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
7.6K

Het beste antwoord

Als je schijf een netwerkaansluiting heeft, kun je hem in het netwerk hangen, zoals dat heet.

Dan sluit je hem aan op 1 van de computers, maar kun je de schijf ook benaderen vanaf de andere computers in het netwerk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, de computers zullen elkaar in de weg zitten omdat ze allebei ook een signaal over dezelfde kabel zitten. Als de computers niet tegelijk aan staan maar telkens slechts 1 zou dit wel werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, maar niet met 2 USB kabels.
Om een harde schijf te delen moet die in een netwerk hangen, bijvoorbeeld in een NAS.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anoniem minkukeltje in actie !
Nee dat is niet mogelijk.

In het beste geval riskeer je compleet dataverlies, omdat, als het zou lukken de harde schijf vanaf twee computers tegelijk via usb te benaderen, twee besturingssystemen informatie door elkaar heen zouden schrijven.

Beter dus dat het niet mogelijk is.
rose