hoeveel PC’s kunnen er op 1 groep die d.m.v. 16 Ampère is afgezekerd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
5.9K

Antwoorden (4)

Per groep is dat een Wattage van 220 x 16 = 3520 Watt.

Afhankelijk van je PC, maar laten we zeggen 500 Watt, kunnen er 7 PC's aan 1 groep.

http://www.7helpdesk.nl/tips-a-trucs-windows-7/121-stroomverbruik-pc.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De netspanning is 230 Volt
Een (kantoor) PC gebruikt gemiddeld 150 Watt

Op een groep met een zekering van 16 Ampere kun je in totaal 230 X 16 = 3680 Watt aansluiten. Dit komt neer op 24 PC's.

Let er wel op dat het stroomverbruik hoger kan zijn bij PC's met meer dan 1 grafische kaart of bij game PC's die een hoge processorbelasting kennen. Verder nemen PC's veel stroom op het moment dat je ze inschakelt. Dat moet je dus niet tegelijk doen met één schakelaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook een pc met een grafische kaart en een aardige CPU gaat makkelijk over de 150 watt heen. Ik zou 300 nemen voor een leuke config.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er actief mee gegamed wordt wel, maar in rust zal ook een PC met een grafische kaart en een aardige CPU niet meer dan 150 Watt nemen. Overigens, welke particulier sluit meer dan 4 PC's aan op 1 groep.
Als het alleen over pc's gaat, klopt dat allemaal wel.
Meestal wordt er echter nogal wat randapparatuur aan een pc gehangen zoals scherm, printer, scanner ed en die dingen hebben ook stroom nodig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles is natuurlijk afhankelijk van wat je pc aan vermogen vraagt. Afhankelijk daarvan zal je ongeveer 3 tot 20 computers kunnen aansluiten.

Maar ik denk dat rekening houdend met alle randapparatuur en de wijze waarop de computers zijn onderhouden gemiddeld 5 pc's een realistisch scenario is.