Waarom herkent mijn PC de CPU niet?

Ik heb een CPU gekocht die ik graag in mijn PC wil aansluiten. Het gaat om de Intel Core 2 Duo E8500 3,16 ghz. Ik heb wat research gedaan op het internet en volgens mij zou het moeten werken op mijn moederbord. Maar toch pakt mijn PC de CPU niet en wilt niet opstarten. Wat doe ik verkeerd?

Moederbord: acer e946gz

CPU die er al in zat: Intel Pentium Dual Core 2 duo E2200 (2,2 ghz)

Nieuwe CPU: Intel Core 2 Duo E8500 (3,16 ghz)

9 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh ja. Wilde er nog voor waarschuwen, maar socketcompatibiliteit is geen garantie voor een mogelijke upgrade. Soms helpt een BIOS updaten/flashen, soms niet en soms heeft een fabrikant als Acer een stokje gestoken voor dergelijke upgrades/flashes. Vandaar ook het advies, koop nou een nieuw moederbord, ipv een overjarig systeem proberen op te vijzelen, met meestal minimaal succes. Maar goed dat is tegen dovenmansoren gezegd zoals al gebleken is, probeer eens of je bij Acer een BIOSflash download kan vinden en of het moederbord uberhaupt te flashen valt. .....
Zit wat te zoeken en dan loop je gelijk tegen het probleem aan dat het een Acer eigen board is, geen goed ondersteund Asus of MSI board o.i.d. . Acer is geen mobofabrikant. Er is bijvoorbeeld geeneens een ondersteuningspagina van het board.
Eric1993
9 jaar geleden
@MrTomaat Daar heeft u helemaal gelijk in gehad. De computerwinkel die de CPU erin wilde bouwen heeft ook achteraf gezet dat ik beter maar niet kan investeren in zo'n oude pc. Ik leg mij er ook maar bij neer. Ik spaar wel een maand en koop gelijk een nieuwe + betere.

Het beste antwoord

Jammer maar dit moederbord ondersteunt vanwege de chipset alleen maar low-end processors tot E4xxx series. Ben echter benieuwd waar je die research gedaan hebt want het internet staat praktisch vol met informatie zoals dat een Intel E4700 het hoogste is wat je erin kunt prakken........

Zoals hier: http://www.fixya.com/support/t6910556-acer_e946gz_board_wondering
En hier: http://www.tomshardware.co.uk/forum/340231-28-upgrading