Hoe weet ik of m'n harde schijf van m'n laptop beschadigd of kapot is?

Ik start m'n laptop en kan Windows Vista gewoon opstarten. Vervolgens krijg ik een zwarte scherm. Het is een 4gb ram, maar hij is zó traag! Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
capthavoc
11 jaar geleden
Waarom denk je dat het je harde schijf is ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na het opstarten zegt ie dat ik een back up moet doen van m'n harde schijf en dat ij deze of moet gaan vervangen of hij is beschadigd.

Antwoorden (1)

Je kunt je schijf controlereen door via "Computer" rechts op de betreffende schijf te klikken en dan via eigenschappen naar het tabblad te gaan waar de button "schijfcontrole" zit.

Als je niet zo ver komt vanwege je probleem zou je nog kunnen proberen Vista in protected mode op te starten.