Waardoor werkt mijn nieuwe pc niet in een kast?

Sinds gisteren ben ik druk bezig met het in elkaar zetten van mijn PC. Als ik mijn pc bouw voordat ie in de kast gaat doet alles het gewoon. ( Dus een moederbord met processor,ram,videokaart etc. met alles aangesloten aan de voeding). Maar als ik dan alles in mijn PC kast doe en monteer dan werkt opeens helemaal niks. De fans starten ook niet. Alles past er gewoon in dus ruimte is niet een probleem. Hoe kan ik dit oplossen?

Toegevoegd na 14 minuten:
PS= Toen ik mn pc buiten de kast ging bouwen zette ik het aan door met een schroevendraaien de power connector aan te tikken. Dit trucje werkt tevens ook niet meer als ik het moederbord in de kast monteer..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Switch van de voeding omgezet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Was het maar zo makkelijk dat het aan een switch lag. Die heb ik gewoon aanstaan.
Cryofiel
9 jaar geleden
Heeft alles spanning? Maakt niets contact met de kast (kortsluiting)? Is de aarding in orde? Als dit allemaal is gecontroleerd, kun je stap voor stap te werk gaan. De volgorde hangt af van de vorm van je kast en de lengte van de aansluitdraden. Je zou bijvoorbeeld het volgende kunnen doen: 1.
Voeding in de kast monteren. Uitgangsspanningen meten. Heb je geen voltmeter, dan de 12V-aansluiting testen met een autolampje en de 5V-aansluiting testen met een fietslampje. 2.
Moederbord buiten de kast laten. Wel verbinden met de voeding. Start het moederbord op? Je kunt dit vaak zien aan een controle-LED, en de CPU-koeler moet aanslaan. 3.
Als moederbord buiten de kast met voeding in de kast (stap 2) werkt, dan moederbord in de kast monteren. Nogmaals dezelfde testen uitvoeren als bij stap 2. Enzovoort. Steeds een onderdeel extra aansluiten. Onderdeel eerst buiten de kast houden (desnoods even in de hand houden - met een harde schijf kan dat bijvoorbeeld prima). Werkt het onderdeel, dan dat onderdeel in de kast monteren en nogmaals testen. Op een gegeven moment kom je een onderdeel tegen dat niet meer werkt. Dan weet je precies waar het probleem zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebruik je wel die afstandbusjes die je bij de kast krijgt? die moeten geplaatst worden overeenkomstig met de schoefgaten in je moederbord....

Antwoorden (1)

Voor dat je in de kast plaatst maakt het moederbord geen contact met de metalen kast. Nu wel mogelijk wel. Dus heb je isolatie/afstand ringen geplaatst tussen de kast en het moederbord?

Lang geleden toen ik mijn PC upgrade van 386 naar 486 heb ik die fout gemaakt en daarna ben ik zeer voorzichtig om een moederbord te verhuizen van de ene naar de andere kast of een moederbord te plaatsen in een (andere) kast.