Welke printer kun je het beste gebruiken als je alleen documenten wilt printen?

Ik wil een printer aanschaffen om af en toe documenten te printen. Nu begrijp ik dat er laser en inktjetprinters zijn maar ik heb geen idee wat dat betekend. Ik wil gewoon goedkoop af en toe iets printen. Wat kan ik het beste aanschaffen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Z/W printer zou ik gaan voor de laserprinter die is verweg het goedkoopste in gebruik. En ook de aanschafprijs is niet al te duur.

Toegevoegd na 2 minuten:
De Samsung laserprinter: CLP-310 A4 Laser kun je krijgen bij Central point voor €126,00 (dit is trouwens een full collor printer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep...een samsung z/w voor rond de eur. 50,--. Ben je gelijk van de uitdrogende cartridges af. En hij doet het zelfs met Windows.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt. Goede tip.

Andere antwoorden (3)

Dat hangt af van hoe vaak je iets wilt printen. Het verschil tussen inktjet en laser is niet van belang als het je om redelijke kwaliteit gaat, dan voldoet allebei. Over het algemeen geldt de stelregel: hoe goedkoper de printer, hoe duurder de afdruk per pagina. Print je weinig dan kun je dus prima een goedkope printer uitzoeken, maar wanneer je veel print is het verstandig om ook rekening te houden met de prijzen van inktcartridges.

Succes met de aanschaf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan hele verhandelingen intypen, maar ik denk dat je er meer aan hebt wanneer ik je verwijs naar de Bron. Op die site kun je aangeven hoeveel afdrukken van welke soort je per maand denkt te gaan maken.

Er wordt dan uitgerekend wat de *totale* kosten van elke printer zijn. Daarbij worden zowel de aanschafkosten van de printer als de steeds terugkerende vervangingskosten van inktpatronen dan wel tonercassettes meegenomen in de berekening.

Op die manier kun je vrij snel de printer vinden die een goede kwaliteit levert, en daarnaast de laagste TOTAALkosten heeft. Want dat is waar het om draait.
Cryofiel
14 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan hoeveel je print. Aangezien een laserprinter duurder is in aanschaf, haal je het verschil er alleen uit als je veel print. Ik heb me pas geleden laten vertellen in de winkel dat een laserprinter (goedkoopste prijscategorie) pas voordeliger wordt bij min. 1000 prints per jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt niet de goedkoopste z/w laserprinter vindt je voor € 59,= kleur €126,= beide bij centralpoint. De prijs valt dus nogwel mee.
Let op! winkels willen graag geld verdienen en geven dus vaak fout advies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ik weet niet hoe het staat met de laatste technologie inktjet. Maar ik ben juist overgestapt, omdat die inktjet patronen verstopten omdat ik te weinig printte. Dus ben je weer duurder uit om telkens patronen te moeten kopen, alleen omdat je weinig print.
En om regelmatig gewoon iets te printen om dit te voorkomen vindt ik onzin en vergeet ik elke keer. De laser staat altijd voor me klaar. Is vrij goedkoop in aanschaf en verbruik. Met 60 euro kan je al klaar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeroen, wat kost de toner voor die printers die je noemt, hoeveel toner wordt er verbruikt per afdruk en dus, hoeveel kost een afdruk dan? Met andere woorden, waarom zou de hoeveelheid van 1000 afdrukken volgens jou niet kloppen?