Vele problemen met headset; waarom echo't? Waarom werkt niet goed?

Sorry voor de vage titel, maar het is een reeks van problemen. Ik heb deze headset; http://www.redcoon.nl/B316837-MadCatz-TRITTON-PC510-HDa-51_Headsets en ben er erg tevreden over. Maar ik krijg de microfoon maar niet (goed) werkend.

Ik heb geen geluidskaart in mijn computer, maar wel onboard op mijn moederbord geluidsdingen, en ook voorin mijn kast heb ik een plug voor microfoon/headset.

Probleem is dus dat deze headset 4 stekkers heeft (goed te zien op deze foto http://www.onyougo.de/mad-catz-tritton-pc510-hda_ipgh3w0962896.jpg) en in mijn PC maar ruimte is voor 3. Welke combinatie ik ook probeer, ik kan geen geluid opnemen. Geluid afspelen (muziek) werkt prima.

Nu kwam ik er laatst achter dat ik WEL geluid heb als ik hem voorop mijn PC aansluit. Alleen héél zachtjes. Goed, microfoon geluid geboost in Teamspeak en via de RealTek HD Audio configuration. Nu echo ik alleen heel erg. Andere mensen horen zichzelf praten. Blijkt dus dat mijn microfoon heel gevoelig is voor geluid vanuit mijn koptelefoon terwijl mijn stem op normaal niveau is (zelfs aan de lage kant nog). Via zo een setup tool in Teamspeak kwam ik erachter dat als ik muziek luister op normaal volume, ik zelfs aan het "praten" ben.

Goed... dat is zo ongeveer het probleem. Hoe kan ik dit oplossen? Ik zat te denken aan een normale geluidskaart te kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
3.7K

Antwoorden (1)

Het echoen komt inderdaad dat je de microfoonvolume te hard hebt staan.
Het geluid gaat dan "rondzingen".
Daarnaast is boost meestal niet zo'n goed keuze en haald de kwaliteit ook naar beneden.

U heeft het over vier stekkers, doch op de site wordt gesproken over een Usb verbinding, de andere link waarvan u zegt dat er een foto van de aansluiting te zien is werkt helaas niet.

Dus zal ik een poging wagen vanuit mijn grijze massa.
Ik vermoed dat je een verkeerde headset hebt aangeschaft.
En dat jouw geluidkaart ( chip ) geen 5.1 ondersteund.
Nu heb je twee keuzes, of je brengt de headset terug of je schaft een andere geluidskaart aan.
Als je echt wil genieten van deze oorwarmers dan zou ik er toch voor kiezen om een andere geluidskaart te installeren.
Je hebt ze in allerlei prijsklassen, een beetje leuke kaart kost zo'n beetje tussen de 50 a 80,-
Je zou ook eens bij Norrod kunnen kijken;
http://www.norrod.nl/zkb_01com/09_sndcard/catalog.aspx
En gewoon een mail sturen met de vraag als ze een compatibel geluidskaart hebben voor jouw headset.