Is er al een betere processor dan Intel i7 al uit? of wie weet de datum waneer het uit gaat komen.

Je kent het wel de krachtige Intel i7 Extreme processor voor je computer. Zal er misschien bijvoorbeeld i8 processor uitkomen of wat het ook mag heten in de volgende generatie Intel processoren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je vraag gaat uit van een verkeerde aanname (althans zo lijkt het). De i7 is niet een processor opzich alleen maar een benaming zodat de consument snapt dat hij met het opdat moment snelste consumentenprocessor van Intel te maken heeft.

Er zijn al een aantal verschillende soorten i7's op de markt gekomen voor verschillende moederborden en met verschillende productieprocessen. Zo heb je i7's voor het 1366,1156,1155 en binnenkort het 2011 socket (plek op je moederbord waar je de proc induwt) met verschillende nm groottes 45,32 en 22 nm. In andere woorden de ene i7 is de andere niet. Het zelfde zag je vroeger met de pentium 4's, de eerste daarvan en de laatste zijn niet met elkaar te vergelijken qua kracht.

Als je het nieuwste van het nieuwste wil hebben zal je moeten wachten tot socket 2011 platform verkrijgbaar wordt inclusief de i7 processoren daarvoor. De mobo's kan je nu al bekijken (bron). 14 november zullen de nieuwe i7's geïntroduceerd worden. Ook is er net een nieuwe i7 voor het mainstream platform 1155 geïntroduceerd.

Dus om je vraag te beantwoorden er komt waarschijnlijk geen i9, de i7 zal constant verbeterd worden en in een ander jasje gestoken worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zover ik weet staat de i7 op dit moment boven in het rijtje:

De Core i7 is een reeks van Intel-processors gebaseerd op de Intel Nehalem-structuur. De processors kennen nieuwe instructiesets zoals SSE 4.1 en SSE 4.2. Elke processor ondersteunt X86-64 en bevat hyper-threading waardoor quadcoreprocessors acht threads kunnen gebruiken.vVolgens een vertegenwoordiger van Intel, duidt Core i7 op de initiële familie van processors genaamd Bloomfield.

Meer info:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_i7