ik heb een probleem met mijn nieuwe microfoon hoe los ik dit op???

dus ik heb net een nieuwe microfoon gekocht (voor de computer) en als ik een stemopname doe of iemand bel ruist hij helemaal kapot en ik hoor mezelf maar 1/3

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Dan zou je even terug naar de winkel moeten. Heb je de bon nog? Ik denk dat het met geen probleem is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi gek123,

ik gebruik een gratis reclame microfoontje, en dat klinkt goed.
nee, geen studio kwaliteit, maar dat is niet nodig.
als jij met een gekochte microfoon slechte resultaten hebt, mag je aannemen dat er iets goed mis is.

wat voor type mic is het? een electred mic moet je voeden.
een dynamische mic heeft een voorversterker nodig
een kristal mic, geeft een (te?) hoog signaal.

de computer ingang is A-symetrisch, dus een symetrische mic doet hier moeilijk over.

kortom: even een mic aansluiten is toch iets meer dan een stekkertje prikken.

veel suc6
groeten, Dré