Ik wil graag mijn videokaart vervangen van een GTX 550 ti naar een 650 of 660, zou dat kunnen?

Ik zit nog te twijfelen over een 650 of 660, maar zou dit wel mogelijk zijn? Ik weet zelf al dat ik mijn voeding dan moet vervangen maar als mijn moederbord een 550ti aan kan, kan die dan ook een 650 of 660 aan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Mits je voeding sterk genoeg is moet dit zeker kunnen. De 650 vereist een voeding van minimaal 400 watt, de 660 minimaal 450 watt. Is je voeding minder sterk, dan zul je deze moeten vervangen.

Als je je huidige videokaart wilt vervangen is dit op zich geen probleem. De stap van 550 naar 650/660 zou in theorie prima kunnen. Echter adviseer ik je dit niet omdat het een minimale upgrade is voor het geld dat je er in stopt. Daarnaast neem ik aan dat je de videokaart wilt vervangen zodat bijvoorbeeld Games beter draaien. Echter is je videokaart niet het enige onderdeel in je computer dat bepaald of het vloeiend draait of niet. Je Processor, Geheugen, Videokaart (en tot een zekere hoogte moederbord) zorgen er samen voor de snelheid. Het vervangen van 1 onderdeel kan winst opleveren, maar verwacht geen wonderen. Zie bron voor de vergelijking tussen 550 en 650

Bronnen:
http://www.hwcompare.com/13482/geforce-gtx...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100