Hoe kan ik zuiniger printen?

Ik heb een HPdeskjet3070a,print gemiddeld iets om de paar weken,maar de (kleuren)inkt is erg snel op ,heb overal gezocht maar kan geen info vinden hoe je hem zuiniger af zou kunnen stellen stellen.

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt voor alle goede tips!

11 jaar geleden
in: Hardware
1K

Het beste antwoord

Voor veel prints is zwart-wit goed genoeg. Als je de voorkeursinstellingen van de printer op zwart-wit zet druk je standaard zuinig af, en kun je - uiteraard - alsnog de kleuren aanzetten voor een kleurenprint.

Print Friendly is een plugin voor je browser, waarmee je elke webpagina zuinig kan printen: zonder advertenties, menu's en andere inktvreters.

Het inktverbruik hangt ook af van het gebruikte lettertype. Het zuinigste lettertype is Century Gothic. Dit is standaard aanwezig op Windows computers, en gebruikt bij het afdrukken - vergeleken met het veel gebruikte Arial - 25% minder inkt.
Ook Times Roman is aanzienlijk zuiniger dan Arial.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha grappig dat van die lettertypes, wist ik niet :P

Andere antwoorden (3)

Bij instellingen van je printer kan je kiezen voor hoge, gemiddelde of lage kwaliteit.
Hoge kwaliteit is alleen nodig voor foto's printen en kost veel inkt. Vaak is lage kwaliteit al voldoende, maar dat ligt aan jouw eisen....
jc54
11 jaar geleden
Zelfs als je zwart/wit print, gebruikt die kleurenprinter de kleuren om zwart te mengen. Geintje van de printerproducenten, die het meeste geld verdienen aan de kleureninkt. Je moet op zoek naar de keuze-optie 'use black cartridge only'. Bij mij zit die (heel logisch verstopt) onder 'layout'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je printer standby laten scheelt veel inkt. Elke keer als deze wordt aangezet en deze een soort controle doet kost het je inkt. Niet meer uitzetten en mischien een laserprinter overdenken.