welke WD mediaspeler voor welk gebruik?

ik twijfel tussen de WD live hub met 1 TB en de WD elements play 2TB.

http://www.mycom.nl/Product/Opslag-Media-Speler/Western-Digital-TV-Live-Hub-Media-Player-1TB/1082340

http://www.mycom.nl/Product/Opslag-Media-Speler/Western-Digital-Elements-Play-2TB/1082354

het voordeel van de elements is uiteraard de extra TB, en het feit dat ie iets goedkoper is.

de live hub heeft een ethernet ingang en ziet er wat slicker uit. maar als leek heb ik de volgende vragen:

kan ik met dit apparaat

- van de pc naar de tv streamen (van de harddisk van de pc)?

- uitzendinggemist draadloos naar het apparaat streamen?

- draadloos bestanden van de HD van de computer naar de livehub HD verplaatsen? (dus geen gehannes met usb sticks nadat je een film heb gedownload)

- TV opnemen op de HD?

en kan ik via wifi zonder de PC gelijk streamen via elke gewenste site naar de livehub?

een hoop lekenvragen dus, maar ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Hi Menno, als je perse tussen deze twee moet kiezen zou ik de live hub nemen. Deze kun je wireless aansluiten en ondersteund meer audio en videoformaten dan de play.

Dan de rest van de vragen:
van de hd naar tv streamen is geen probleem. Je deelt je mediafiles met bijvoorbeeld twonky of windows mediaplayer en met je mediaplayer browse je naar de gewenste bestanden.

uitzending gemist vanaf pc streamen naar de tv via de mediaplayer lukt niet. Je kunt alleen bestanden op tv weergeven en geen websites.

draadloos bestanden overzetten is geen probleem, maar met 2,5mb per seconde is dat een langdurig verhaal. Ik download regelmatig blu ray iso's van 25-40gb en dat zou uren tot zelfs dagen duren via wifi. Leuk voor een paar fotootjes of muziek, maar niet geschikt voor grote videobestanden.

tv opnemen op de hd kan niet. De mediaplayer heeft geen tuner en kan niet omgaan met het tv signaal uit de kabel.

streamen via elke gewenste site naar de livehub zonder pc; ik begrijp niet wat je hier wilt. Zonder pc en dan via een site? Hoe roep je die site op dan, als je pc niet aan staat?

Mijn advies zou zijn, gebaseerd op jouw vragen om een mediaplayer met Sigma Designs 8642 processor te nemen. Dat is momenteel de beste processor voor mediaplayers en speelt alles af wat je aanbiedt (bij de WD mis ik nogal wat formaten en niets is zo frustrerend dan de melding 'cannot play file'.

Een mediaplayer met deze chip is bijvoorbeeld de HDI DUNE Smart D1 (die heb ik zelf en is een topper). Deze mediaplayer kun je uitbreiden met een harddisk en zelfs met dubbele tv tuner door middel van de uitbreidingsmodules (nu nog niet te koop!). Ook kun je deze als netwerkschijf (NAS) inzetten en heeft het apparaat een display zodat je niet altijd je tv hoeft aan te zetten. Deze speler is ook een van de zeer weinige die random door je muziekbestanden kan spelen. Vrijwel geen enkele mediaplayer kan shuffle/random afspelen over de hele muziekcollectie heen, ook de beide WD's kunnen dat niet. Ze kunnen alleen random afspelen binnen één map/cd maar zo is de directorystructuur vrijwel nooit.

Neem van mij aan (ik ben maanden bezig geweest met het zoeken naar een mediaplayer), neem een player met Sigma 8642 processor.

Succes
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor het uitgebreide antwoord. om je vraag te beantwoorden. ik heb wat youtube reviews gezien waarin ze lieten zien dat youtube en netflix in de presets zitten je kan dan via de MP youtube doorzoeken en video's bekijken, maar dat gaat dan wellicht via de pc. maar als YT een optie is moet uitzendinggemist dat toch ook zijn leek me. ik ga uiteraard even googgelen op de geopperde hdi dune
paulus811
13 jaar geleden
In de HDI Dune die ik heb (de SMART B1, met ingebouwde blu ray speler) heeft een internet browser. Ik zal eens kijken of ik er youtube en uitzending gemist mee kan kijken. De internet browser heb ik nog nooit opgestart namelijk. Ik laat t je weten.