Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is het verschil tussen blu-ray en dvd? dan bedoel ik niet de kwaliteit v/d film of hoeveelheid opslag.

dan heb ik het niet over de kwaliteit van een film, maar de extra`s , wat zijn die extra`s dan? ik dacht ooit iets gelezen te hebben dat je zelfs een spelletje er op kan spelen als die op die blu-ray schijf zit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
773

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De putjes waar de informatie in 'geschreven' staat zijn kleiner en zitten dichter bij elkaar. Daarom is een blauwe laser (met kleinere golflengte) nodig om de informatie uit te lezen.

Ook op DVD zijn spelletjes mogelijk, maar slechts heel beperkt: in feite zijn het steeds kleine filmpjes met een keuzemenu.

Het zou wel slim zijn als er (bijvoorbeeld) Java of een andere 'standaard' gedefinieerd zou zijn voor apps op Blu-ray, maar daar is mij in elk geval niets van bekend (al zeg dat laatste niet zo veel...)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Compensatie +, je hebt het bij het rechte eind, Java is inderdaad mogelijk.
BD-J is de Java variant voor Blu-ray, daarin kunnen inderdaad spelletjes geprogrammeerd worden, maar ook interactieve menu's. Voor meer uitleg en een lijst van Blu-rays waarin dit gebruikt wordt zie http://en.wikipedia.org/wiki/BD-J
(Lees meer...)
gvrox
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding