wat is de goedkoopste printinkt?

Ben toe aan een nieuwe printer en wil graag de kosten van de belachelijk dure inkt laag houden. Welk merk printer scoort het hoogst in kwaliteit prijs verhouding mbt inktvullingen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1K

Het beste antwoord

Dat verschilt. Als je gaat voor een goedkope printer met een goede fotokwaliteit kom je snel bij een canon machine uit. Bijvoorbeeld de canon prima ip4950. Kies je voor een iets grotere kantoormachine dan kan een HP 8600 een goede optie zijn. Die is heel goedkoop in afdrukken (minder dan een cent per pagina) Maar is wat duurder in cartridges. Print je nog meer (3000 pagina's / maand) dan kom je bij laserprinters uit. Wil je een persoonlijk advies stuur maar een PB-tje met je eisen en ik help je graag verder!

s6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Persoonlijk zou ik gaan voor Canon.
Deze printers zijn zo populair dat de Inktfabrikanten al heel snel komen met compatible cartridges.

Denk aan Wecare, Dulin e.d.

Kijk eerst even op de site van 123inkt.
Deze hebben nl. voor veel verschillende printers goede en goedkope (compatible) inkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een laserprinter is bijna altijd goedkoper, ook als je weinig print. Ik hoef maar eens in de paar jaar de toondercassette te vervangen. Je gebruikt ook echt alle inkt, er is geen elektronische blokkade als de computer vindt dat de inktpatroon leeg is. Als de print begint te vervagen, haal je de toondercassette eruit, schudt eens flink en stopt hem weer terug, dan gaat hij nog een tijdje mee en kun je op je gemak een nieuwe kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een Canon all-in printer waarvan de inktcassettes nog aanvaard worden door de printer nadat ze hervuld zijn.
De meeste merken hebben dit al beveiligd zodat die de hervulde inktcartridge niet meer aanvaarden.
Een hervulde kost maar € 10, dit is minder dan de helft van een nieuwe.
Momenteel staat er (in Belgie) bij Makro/Metro een Canon all-in voor maar € 69,99 , dat is iets meer dan 2 inktpatronen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goedkope inkt is er niet, koop een laserprinter een cartrige
kost 39 euro en ik print veel en doe er 1,5 jaar mee.
alleen zwart .
Bij de inkt printers worden de kleuren ook aangesproken ook al print je alleen zwart.

Toegevoegd na 5 minuten:
so ry ik had niet alle antwoorden gelezen dat van Cristiaan
is ook mijn bevinding dus het beste