Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een 1000Mb / 1Gb switch voor mijn thuisnetwerk?

Er zijn heel veel verschillende merken netwerk switches te koop welke 1000Mb / 1Gb ondersteunen. Afgezien van het aantal aan te sluiten poorten, variëren deze van 20 tot wel 250 euro.
Wat zijn dan de verschillen in snelheid en/of kwaliteit wat dit prijsverschil rechtvaardigt? Waar kan ik het beste op letten bij mijn keuze?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2K

Het beste antwoord

waar voor wil je het gebruiken??
het grote verschil in prijs is, managed of unmanaged. op een managed switch zit een software progamma waar je me de switch kan beheren en een unmanaged switch is een switch waar je niks me kan doen behalve kabels in doen.
De kwalitijd maat ook wel een verschil maar die is niet zo groot.

hier is een link naar een site waar het verschil tussen managed en unmanaged beter wordt uitgelegd en nog meer infomatie over switchs.
http://nl.hardware.info/reviews/4794/5/12-switches-vergelijkingstest-schakelen-maar-managed-vs-unmanaged
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de link (+1).
Ik las dat de switch link aggregation moet kunnen ondersteunen. Dat heb ik nodig omdat ik mezelf een NAS wil aanschaffen. Deze ondersteunt 2Gb netwerksneheid dmv trunken van 2x 1Gb poort.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Link aggregation" is doorgaans niet mogelijk op unmanaged switches...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, dan zul je een managed switch moeten kopen.

Andere antwoorden (1)

Er is vrijwel geen verschil in kwaliteit. Je kunt managed en unmanaged switches kopen. Dat is een functie die de consument niet gebruikt. De snelheidsverschillen tussen de gigabitswitches zijn minimaal en niet afhankelijk van de prijs. Je moet er wel op letten dat je genoeg poorten hebt. De meeste hebben 4 poorten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als er volgens jou geen verschil in kwaliteit is, wat rechtvaardigt dan het enorme prijsverschil? Dat kan niet alleen in het managed/unmanaged zitten...?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Testen wijzen uit dat het verschil in snelheid minimaal is. Ik zie geen rechtvaardiging voor het prijsverschil. Er zal vast wel iemand zijn die beweert dat er altijd problemen zijn met goedkope switches.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De meeste switches hebben 5 poorten, geen 4.