Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik in mijn desktop de HD vervangen door een SSD?

Graag wil ik mijn desktop upgraden. Ik zou mijn HD willen vervangen door een SSD (Samsung 840 EVO 120 GB), en 2 GB geheugen extra steken. In mijn desktop zit een MSI 945P Neo3 moederbord. Voor die 2GB geheugen zijn nog 2 plaatsen vrij voor 1 GB DDR2 modules. Op het bord zitten 4 serial ATAII connectors, het zijn dual high speed serial ATAII interface ports (data rate van 300 MB/s). Zij zijn compliant met SATA 1.0 en 2.0 specifications. Elke connector kan met 1 HD verbonden worden. Kan ik hierop ook die SSD aansluiten? Ik lees dat die met SATAIII werken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
662

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Gaat gewoon werken. Ook SATA III schijven. Die werken echter niet op hun volledige snelheid (in de praktijk scheelt dat overigens helemaal niet zo veel).

Die 2 GB extra geheugen moet ook prima gaan, zolang je maar dezelfde type geheugenmodules werkt, gaat dat in de meeste gevallen goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding