Hoe formatteer ik een cd opnieuw, maar nu met de optie Mastered?

Ik heb zojuist een CD-R in mijn pc gestopt en kreeg vervolgens de opties:

Zoals een USB-flashstation (De schijf gebruikt de indeling Live File System.)
Met een cd/dvd-speler (De schijf gebruikt de indeling Mastered.)

Ik heb vervolgens voor de eerste gekozen, maar dit bleek de verkeerde optie. Kan ik nu alsnog de cd formatteren met Mastered? En hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
CD-R kun je het helemaal niet formatteren hoor. Alleen CD-RW kun je het formatteren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook een CD-R zal geformatteerd (bepaald worden in welk formaat er geschreven wordt) moeten worden voor dat er op weggeschreven kan worden. Ook op een CD-R kun je vaker (hoeft niet in 1x) iets schijven. Alleen niet overschrijven of wissen. :)
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/format-cd-dvd#1TC=windows-7
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ooo, nog even antwoord op de vraag.
Nee. Een eenmaal geformarteerd CD-R schijf kan in formaat niet veranderd worden. CD-RW wel (Kan weer gewist worden).

Antwoorden (1)

Goeemiddag,

Dat kan inderdaad wel als je muziek erop gaat branden of iets dergelijks, kan je deze optie kiezen.
Maar naar mening is het altijd zo, als je eenmaal gekozen heb kan je niet meer terug.