Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Werkt mijn videokaart?

Hallo,
Ik heb een laptop met een AMD videokaart maar ik heb het idee dat hij niet (goed) werkt. Zoals je ziet op de foto's, heeft mijn laptop wel degelijk een AMD videokaart erin zitten maar als ik dan bij Dxdiag kijk, staat er dat allebei mijn beeldschermen via de Intel videochip gaan. Hoe kan dit en krijg ik mijn AMD'tje aan de praat?
Alvast bedankt voor het antwoorden!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
722
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die wordt alleen ingeschakeld als je gaat gamen. In Windows draait de intel. Vraag wordt vaker gesteld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke MrTomaat maar hoe werkt dat dan? Ik was namelijk zojuist aan het gamen maar toen stond op mijn tweede scherm toch nog dat de intel werd gebruikt. Is er geen andere manier om te kijken welke videokaart er werkelijk wordt gebruikt?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zo te zien gebruik je inderdaad niet de losse videokaart, maar de ingebouwde. Je moet even apparaatbeheer induiken Hierin moet de AMD kaart zichtbaar zijn. Dubbelklik die kaart en klik op "dit apparaat inschakelen" Het tegen gestelde doe je bij de ingebouwde videokaart. Je scherm zal een paar keer knipperen en meestal is het verstandig bij dit soort acties je computer even te herstarten. Daarna even de drivers van de AMD verversen en hij moet het doen als een zonnetje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Fijn, bedankt voor je reactie! Maar er is een probleem... Als ik alleen de AMD aan heb staan werkt mijn tweede beeldscherm niet meer. Hoe is dit op te lossen?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding