Het geluid doet het niet op mijn computer. Wat moet ik nu doen?

Ik heb helemaal niets raars gedaan op de computer maar nu doet opeens het geluid het niet meer met sommige programma's.
Itunes doet het bijvoorbeeld wel, maar een filmpje op youtube niet.
Ook doet het geluid bij audacity (een geluid bewerkingsprogramma) het niet, maar het geluid bij een ander programma om geluid te knippen doet het wel.
Hoe kan dit? Kan iemand mij uitleggen of en hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

hoi gast35130,

audacity is bij een USB grammofoon geleverd.
in de apparatenlijst moet je dat aanzetten, dan hoor je de picup uit je speakers.

het kan zijn dat je geluidskaart uitgeschakeld is, of dat mute is ingeschakeld, klik op apparaatbeheer en bekijk dit.
of op het luidsprekertje in het snelmenu (als dat aanwezig is)

het kan zijn dat de geluidskaart kapot is.
heb je een kaart op het moederbord, dan moet je een losse kaart kopen, maar ondanks dat hij kapot is, moet je hem wel uitschakelen (inderdaad, alweer systeembeheer)

werkt de picup wel? sluit een versterker aan op de tulpjes.

gezellige kerstdagen en een muzikaal 2011
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan zijn dat je internetplugin zacht staat.
klik eenmaal op je geluidsicoontje en klik op mixer (als je win7 gebruikt)
bij win xp staat het onder bureau accessoires.