kun je een leverancier verplicht stellen om de webcam en microfoon in je laptop te verwijderen omdat je deze absoluut niet wilt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat maakt het uit? Je hebt er geen last van als je het niet gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan koop je toch gewoon een laptop zonder webcam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzinnige vraag.
Valt in de categorie mierenn....n

Antwoorden (3)

Lijkt me niet. Als jij voor een bepaalde laptop kiest, is die zoals die is.
Extra dingen erbij kunnen meestal wel (tegen meerpijs), maar als een cam en microfoon echt ingebakken zitten kunnen die er niet zomaar uitgesloopt worden, en als dat al kan zal dat niet gratis zijn.
Dus koop of een ander model/ander systeem, of koop de laptop wel maar schakel de boel softwarematig uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een laptop koopt dan heb je een afspraak met de leverancier.
Als jij eist dat hij de webcam verwijdert dan kan hij besluiten om de laptop niet aan jou te verkopen.
Een grote winkelketen zal heus niet op een dergelijke eis ingaan of je verwijzen naar de serviceafdeling waar je tegen betaling de webcam kunt laten weghalen.
Als je absoluut geen webcam wilt dan kun je altijd een model zonder uitzoeken, of zelf de camera afplakken en de microfoon uitschakelen door een los plugje in de microfoon-ingang te steken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, heb trouwens wel eens op verzoek gezocht naar een laptop zonder webcam, die zijn eigenlijk haast niet meer te krijgen.
Nee natuurlijk niet
gewoon omdat je het ding koopt met alles er op en eraan
en verwijderen kan al helemaal niet.
Als je het niet wilt gebruiken dan gebruik je het gewoon niet.
ik begrijp je angst in die mate dat je denkt overal bespioneert te worden
maar zolang jij geen webcam skype msn of anderszins programma gebruikt kan er niet zoveel fout gaan
met gewoon een goeie virus scanner/malware scanner
hoef je geen grote zorgen te maken
capthavoc