Heeft iemand goede tips voor het aanschaffen van een "pen" voor de pc?

vooral ronde dingen tekenen met de muis lukt ons nooit... we willen dus graag een pen om vrije lijnen zelf te kunnen zetten. (ik werk graag met paint.net)

omdat mijn partner en ik er allebei een willen, vragen we ons nu wel af wélke dan.

Iemand ervaring mee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wacom is in ieder geval het beste merk voor tekentabletten, maar ze zijn wel erg duur. Ik heb zelf een Wacom Graphire en die bevalt me goed. Je gaat er alleen niet beter van tekenen :) Als je met pen en papier geen mooie cirkel kan tekenen lukt het je ook niet met een tablet. Ook prettig dat die pen drukgevoelig is, zodat je een lijn mooi van dun naar dik kan laten uitlopen. Dan heb je ook meer aan de brushes in Photoshop.

Wacom pen en tableau. Daar werk ik het prettigst mee, maar ik werk op een Mac, kweenie of die er ook voor PC is, vast wel.

Ik heb er 3 geprobeerd. Dat waren dingen onder de 100 euro. Het was absoluut een ramp. Ik denk dat je echt de toprange nodig hebt (die zijn veel duurder). Alle keren was 't uitermate moeilijk om op de pen te klikken zonder dat de pen bij 't klikken bewoog. Dit kwam omdat je enerzijds vrij veel kracht moest zetten om te klikken, en anderzijds omdat je je vinger moest verplaatsen bij 't klikken. Verder is dubbelklikken geen peuleschilletje met zo'n pen. Ook omdat er maar 2 knoppen (en geen programmeerbare 3e) op zo'n pen zit. Enfin, da's mijn ervaring. De echt goedkope dingen (Trust) moet je echt ver weg van blijven.

Een goed tablet met pen is de wacom bamboo one dit is de derde generatie waar wij hier mee werken, na de ghraphire ren de ft0405,alle drie de tabletten voldoen nog steeds goed waarvan de oudste inmiddels ruim 10 jaar oud en de tweede ruim 8 jaar is. het vraagt wel enige oefening maar bij teken,en fotobewerking is het een heel erg handig hulpmiddel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100