Waarom werkt mijn front usb niet?

Heb de kabels goed gezet volgens het boekje. De front USB moet namelijk in JUSB4 of JUSB3. Deze zit er in. Hij pakt alleen mijn externe hdd. Helaas geen USB sticks. Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Een ietsjes oudere computer? Die USB voor en achter zijn vaak niet van dezelfde kwaliteit. Ik kreeg eens een tip van mijn computer (windows 7, van niet zo heel nieuw spul samengesteld), toen ik een harddisk aansloot (of een memory stick), dat de poort aan de achterkant sneller was. Ja, soms is Windows zo gek nog niet. Maar helemaal niet werken, dan is er een kaartje niet zo jofel meer.
Laat me raden: die harddisk heeft een eigen voeding? Dus niet met alleen een USB kabel? Als dat klopt, denk ik dat er geen 5 Volt uit die voorste poort staat. Dan krijgt een memory stick of een 2,5inch externe harddisk te weinig voeding. Teveel weerstand zou kunnen, als je mazzel hebt is het betreffende pinnetje vuil en is dat de oorzaak. Doet een muis het er wel op?

Toegevoegd na 3 minuten:
Die kaartjes zijn gelukkig niet schrikbarend duur. Voor minder dan 2 tientjes heb je er al een met 2 USB-3 poorten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit staat er in het boekje.
https://www.mupload.nl/img/hmthrzjidkduv.jpg En zo zit het in mijn Mobo.
https://www.mupload.nl/img/t6tf4ygs3dnvm.jpg Vind de voorste poort gewoonweg makkelijk om ff snel iets te kopiëren oid. Heb een nieuwe moederbord cpu geheugen en grafische kaart er in gebouwd. Kast is van 2013. Heeft t altijd gedaan met de oude build.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Uiteraard wil je dat, daar zijn die voorste poorten voor. Maar in je vraag zeg je dat front USB op 3 of 4 moet, en in het boekje staat "allows you to". Met kabels die lang genoeg zijn, maakt voor of achter toch niet uit? USB 2 of 3 wel. De 1e helft van de pagina gaat ook over front panel, wederom met 'allows you', maar dan USB 2.. Heb je misschien een USB2 bus+kabels op een USB3 aansluiting gezet? Als rood voor de power is (5 volt) dan lijkt die niet in de goede te zitten. Loopt achter andere kleuren, maar lijkt linksonder uit te komen (onder die paarse dus). Bij het plaatje erboven is dat power. Op de onderste zie ik geen pin. No pin, nc no connection. Dan heb je dus geen voeding aangesloten. Ik heb nog nooit een USB aangesloten, dus ik ga af op de plaatjes. Maar wat ik denk klopt, doet geen enkel apparaat dat voeding uit de USB poort krijgt het zo. Nog geen muis. En iets opladen gaat ook niet. Als de harddisk het wel doet, is dat omdat die een eigen voeding heeft. Heb je een voltmeter? 5V DC kun je niet voelen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vervolg: vziw doen USB3 apparaten het ook op een USB2 poort (misschien sommige niet, bijv. omdat die te traag is), dus daarmee kom je er niet achter. Maar aan de snelheid merk je het wel, vooral bij een USB3 harddisk. Achterste poorten zitten denk ik op het mobo zelf, dus daar moet de USB3 het doen. Kun je mooi snelheden vergelijken.