Voordat ik hierop verder ga wil ik je even de standaard werking van usb schijven uitleggen.
Standaard hebben de meeste mensen deze indeling:
C:\ Windows Schijf
D:\ Backup schijf
E:\ Dvd speler\Brander\Blu-ray
F:\ Optionele 2e speler
G:\ t/m Z:\ is dan nog beschikbaar als je in dit geval een usb schijf erin zou steken dan zou deze direct benaderbaar moeten zijn.
Uitzonderingen:
Als je C t/m F in gebruik hebt en een netwerkschijf hebt toegevoegd en op de onderstaande manier hebt gedaan dan krijgen de meeste mensen grote problemen met het toevoegen van een extra schijf.
C:\ Windows Schijf
D:\ Backup schijf
E:\ Dvd speler
F:\ Dvd brander
G:\ Netwerk schijf 1
!!!De usb schijf zoekt naar de eerstvolgende vrije letter "TUSSEN" de laatste driveletter (F:) en de eerste netwerkschijf (G:)!!!
Als dat niet kan dan is het niet op een normale manier mogelijk om een usb schijf te laten weergeven op je Windows machine.
Om dit soms wel te laten slagen dan zou je in de beheer opties van je schijven moeten zitten en je usb device een vaste schijfletter moeten toekennen, op deze manier zal deze schijf zich op elke pc identficeren met die toegewezen schijfletter. (Let op, dit zal niet altijd werken en als ik me niet vergis is het dan wellicht nog steeds noodzakelijk om de indeling van de schijfletters na te kijken/veranderen)
Toegevoegd na 5 dagen:
Bij deze een plaatje waar je je stationsletter en paden in XP aan kunt passen. Mocht het voor W7 nodig zijn, dan kan ik evt. ook een plaatje toevoegen.
Je kunt in deze instellingen komen door met je rechter muisknop op "mijn computer" te klikken en dan te kiezen voor "beheer/beheren/manage".