Waar vindt je het internet bij een desktop?

Ik heb op mijn desktop al een tijdje het probleem dat hij internet vindt maar hij kan er nooit verbinding meemaken. Er staat altijd een uitroepteken bij. Nu dacht ik eens die bak op te vijzen om te kijken of er geen probleem is met het internetonderdeel.

Nu is mijn vraag: Waar vindt je dat onderdeel in die bak waarmee het internet ontvangen wordt? Of zit dat ergens anders?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vaak zit het probleem niet zozeer in de hardware (netwerkkaart, die waarschijnlijk geïntegreerd is op het moederbord) maar in de software, instellingen of in de router. Ik neem aan dat je de router al een keer van het stroom af gehaald hebt? Als je wil weten of de netwerkkaart op het moederbord zit, moet je aan de achterkant van de bak kijken en dan de netwerkkabel volgen. Althans als het om een bedrade verbinding gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat hij vindt is waarschijnlijk niet "het internet", maar jouw router. Tussen jouw netwerkkaart en je router zit het dus goed. Het probleem zit 99,9% zeker in de router(instellingen).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het rare is dat hij de verbinding toont.... Maar er staat een uitroep teken bij....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is draadloos internet....
Cryofiel
9 jaar geleden
Hééft jouw desktop überhaupt draadloos Internet? Weet je dat zeker? Kun je wel inloggen op de router? Of start Probleemoplossing (of hoe dat ook mag heten), dan kun je zien of het probleem tussen de desktop en de router zit, of tussen de router en het Internet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wel een netwerkverbinding en geen internet verbinding als ik het goed begrijp. Probeer het eerst eens door een halve minuut de spanning van de router te halen zodat hij opnieuw opstart. Mocht dat niet helpen, dan zou ik eens op de website van de maker van de netwerkkaart kijken of er geen recentere drivers zijn. Dit wil ook nog wel eens een oplossing zijn voor dit soort ellende.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Keverine De verbinding die je hebt is tussen je router en je netwerkkaart. Stel het je zo voor. Goed:
PC ------ Router/Modem ------ Internet Bij jou:
PC ------- Router/Modem xxxxx Internet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@MrTomaat
of
PC via wifi-- (settings/driver of eerder versleuteling (KEY) niet ok) xxxxx router/internet @Keverine
Kan je je PC via een kabel aan de router aansluiten en kijken of het netwerk/internet werkt?

Antwoorden (1)

Als je desktop internet vindt, maar geen verbinding krijgt, kan het zijn dat je je kabel niet goed met je router verbonden hebt. Het kan ook zijn dat je draadloos internet hebt. Dan zou je achter op je pc een antenne moeten zien.
Heb je het over een laptop, dan is er meestal geen antenne.
Heb je het over WiFi (draadloos internet) en je krijgt geen verbinding, moet je op het icoontje van je internet klikken (daar waar de uitroeptekens bij staan) en als het goed is, zou je een keuze moeten krijgen tussen de verschillende aanknooppunten van je internet. In je woning moet je een router hebben staan. Of die van jezelf is of een gemeenschappelijke, maakt niet veel uit. In ieder geval zul je een paswoord (oftewel toegangscode) moeten hebben om verbinding te kunnen maken met die router.
Als dat lukt, pas dan heb je internet.
Het onderdeel in de bak dat jij zoekt is een netwerkkaart. Die zijn of opgestoken op het moederbord van je pc, of ze zijn geïntegreerd op je moederbord van je pc of laptop. In ieder geval heb je er niet zoveel aan daar naar te gaan zoeken.
Kijk bij een pc naar een antenne, bij een laptop zul je die niet vinden.
Mocht je geen hebben, dan kun je alsnog een toevoegen op je pc en ook op je laptop. Je kunt een USB netwerkkaart kopen, die je in een USB poort van je pc of laptop steekt. Daarmee kun je ook internet ontvangen (wel met inloggen op een router). Dan geldt hetzelfde als ik eerder beschreven heb.

Wat echter ook jou probleem kan zijn, is dat je de juiste drijvers niet geïnstalleerd hebt. (Daar wijzen de uitroeptekens naar: er is iets mis). Dan zou je moeten kijken welk merk netwerkkaart je hebt. Heb je de mogelijkheid je netwerkkaart met een kabel aan je router te verbinden, kun je dan zo op het internet komen. Dat werkt meestal wel. Dan kun je op de website van je pc-merk gaan en de drijvers voor je netwerk downloaden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Trouwens, hoe heb je deze mail kunnen schrijven? Waarmee had je internetverbinding? Via je telefoon - WiFi of via je telefoonprovider?