Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goede upgrade van mijn pc met ~350 euro als budget?

Mijn pc is een prehistorisch lijk, het komt aan z'n einde. Ik ben dus van plan mijn pc te gaan upgraden, maar doordat er zoveel mogelijkheden zijn raak ik de weg kwijt.
Kan iemand mij de voor mij beste upgrade mogelijk voorschrijven? Ik ben niet van plan te overclocken, te video editen of te renderen. Ik heb al een degelijke videokaart en een 500 Watt PSU. Ik wil het liefst een upgrade gericht op gamen die bestaat uit een moederbord, processor, RAM en liever ook een goede behuizing. Het kan maximaal ~350 euro kosten, daarbij moet alles verzonden worden. Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
942
Poet
9 jaar geleden
Je wilt dus feitelijk een nieuwe computer behalve de videokaart, harde schijf, CD/DVD. Bovendien zul je wsl toch ook je harde schijf moeten vervangen voor een modernere met een SATA(2) aansluiting. De IDE (PATA) aansluiting die oudere harde schijven hebben gaat er namelijk uit en is op een aantal moederborden zelfs al niet eens meer aanwezig.
En: moet je binnen het genoemde budget ook een nieuwe monitor kopen? http://www.pc-freak.nl/pc_zelfbouw.htm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee ik heb gelukkig nog wel Sata, ik heb alleen de genoemde onderdelen eigenlijk nodig om te zorgen dat mijn pc weer beter werkt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt een i5 gaan halen daarna 8gb ram en dan nog eens een €120 moederbord bijv. de msi gaming 5
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

350 is wel zeer weinig.
Je kan stap voor stap upgraden.

Ik zou beginnen met een CPU en een Moederbord.

Ik raad intel aan.
Een goedkopere i5 processor.
en dan een MSI moederbord.

Nadat je dat hebt gedaan.
Zou ik sparen voor wat ram 8 gb.

Behuizing zou je als 3e kunnen doen.
of als laatste
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar een i5 kost ~ 160, dus dan zou ik een moederbord moeten nemen van 190 euro? Is dat niet veel, dat ik beter dan een goedkopere van 120 neem en dan nog 8gb RAM voor €70?
stel een nieuwe pc samen op gamecomputer.nl en kies de budget computer.
bij mij koste het 377 euro maar voor minder kun je ook wel en leuke pc maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit geeft geen antwoord op mijn vraag, want ik wil een upgrade voor mijn pc geen gehele nieuwe computer

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding