Waarom blijft mijn ctrl-toets hangen?

Ik ben nu genoodzaakt te typen via schermtoetsenbord. Maar ik hoef maar 1x van mijn typvak af te gaan en kan schermtoetsenbord opnieuw opstarten omdat daar de ctrl dan ook blijft hangen. Zo gaat het iedere keer. Voorheen kon ik het oplossen door ff hard te drukken op de ctrl-toets, en als ik een klik hoorde was het gefixt. Maar die tijd is inmiddels allang voorbij. Ik heb een HP pavilion g7 laptop, en het toetsenbord is al helemaal leeggezogen. Ik mag van mijn man niet onder te 2 ctrl toetsen kijken, want hij weet niet hoe en of ze weer vast kunnen. Het is begonnen nadat ik ctrl shift en esc gebruikte om een programma te sluiten. Help!

Toegevoegd na 14 minuten:
Even een extra toevoeging. De toetsen zijn losgehaald, ze zijn helemaal schoon. En nog altijd zit de ctrl vast.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
7.2K

Het beste antwoord

Tja, die ene ctrl toets is dus toch blijven hangen. Zit toch niks anders op om die toets er af te wippen. Gebruik daarvoor een houten spateltje. Je kan het toetsenbord wel hebben leeggezogen maar er kan altijd nog vuil tussen de toets en het eigenlijke contact zitten. Na het afwippen goed schoonmaken, en mogelijk zit ie vast met een beugeltje (staal), als die daar van is losgesprongen dan er weer terug inhaken. Dat is het vervelende aan een toetsenbord: als 1 toets blijft hangen doet de rest het ook niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de rest doet het wel, het probleem met ctrl is dus dat alles een sneltoets word. wanneer ik nu op een t druk, word er een nieuw tabblad geopend enzovoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij gebrek aan beter antwoord

Andere antwoorden (1)

werken de toetsen schijnbaar wel soepel ?
Je kan er tijdelijk een usb toetsenbord aan proberen ?
maar dit is wel een klusje voor een reparateur
zo te horen. kan je het beste het hele toetsenbord vervangen
onderdeel is wel prijzig maar wel te doen met installeren

Toegevoegd na 4 minuten:
ik bedenk me ineens iets, heb je misschien plaktoetsen per ongeluk ingeschakeld ?

zie link,ander probleem maar kijk even of ze niet per ongeluk aan staan ?

misschien is dat het geweest ?
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+Plaktoetsen kan ik niet vinden. Ik zal kijken of een usb-toetsenbord gaat werken