Ik moet de toetsen van mijn toetsenbord aanpassen. Hoe doe ik dit?

Hoi,

ik moet Russische brieven maken en nu wil ik de toetsen aanpassen, zodat de Russische Q op de plek zit van de Nederlandse Q, de Russische A op de plek zit van de Nederlandse A enz. Op mijn oude laptop stond dit ingesteld, maar ik ben na een aantal jaar vergeten hoe ik dit aangepast heb? Iemand een idee, alvast bedankt.

Toegevoegd na 5 dagen:
Ik heb het gevonden. Is geen standaard optie binnen Windows. Heb er destijds het programma Keyboard Layout Manager voor gebruikt. http://www.klm32.com/

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Is dat niet in configuratiescherm-landinstellingen dat je gewoon een taal (russisch of cyrillisch) moet toevoegen en dat je toetsenbord automatisch volgt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die kan ik inderdaad toevoegen en dan heb ik de tekens. Alleen dan zitten de toetsen niet op de juiste plaats voor mij. Zoals aangegeven wil ik die aanpassen zodat wanneer ik op mijn toetsenbord een bijv. de "A" intoets ik het Russische teken voor "A" krijg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gebruik de Griekse taal die ook andere tekens heeft. Russisch heeft minder overeenkomsten met het NL alfabet zie ik nu. Weet niet meer hoe ik dat toen gedaan heb, maar misschien helpt deze link
http://office.microsoft.com/nl-be/support/toetsenbordindelingen-voor-andere-talen-activeren-HA010354267.aspx
Bij Windows Ultimate kun je de taal instellen en daarmee ook die van je toetsenbord. Je gaat naar het configuratiescherm en klikt op Klok, taal en land. Dan op invoermethoden wijzigen klikken. Dan komt een keuze menu. Je klikt op "een taal toevoegen", zoekt je taal uit en je krijgt je pc in de gewenste taal. Toetsenbord inclusief.

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik heb een aantal foto's toe te voegen... De tekst (wir war... ik kan geen russisch) heb ik met Microsoft Word geschreven...

Toegevoegd na 2 dagen:
Ha, nu zie ik ook wat jij eigenlijk wilt. Tja, niet goed gelezen. De Russische A op de A enz... lijkt me best wel moeilijk, omdat er in het russische alfabet toch veel andere tekens voorkomen dan in het Nederlandse.
Wat je krijgt is de Russische indeling van je toetsenbord. Het enigste, waar je misschien iets aan hebt, is je toetsenbord op US International te zetten. Daarmee krijg je veel extra tekens. Ik heb dat altijd standaard voor Duits en Portugees... die hebben ook aparte tekens.