Kun je probleemloos High Definition content streamen vanaf een NAS naar een TV?

Ik wil een NAS (netwerk harde schijf) aanschaffen om daar HD content op te zetten en vervolgens te streamen naar een (full HD) TV. Theoretisch schijnt het allemaal geen probleem te zijn, maar de ervaringen die ik hoor en lees zijn een stuk minder positief. Het beeld schokt, het geluid loopt niet synchroon, ondertitels ontbreken. Dat soort ellende schijnt eerder regel te zijn dan uitzondering.

Met welke NAS en eventueel aanvullende apparatuur (en kabels?) kan ik HD films downloaden en vervolgens kijken, zonder tijdens de film alleen maar met het oplossen van storingen bezig te zijn? Ik weet dat ik op kieskeurig kan kijken, maar ik wil graag de mening en advies horen van mensen bij wie het naar behoren werkt, of juist niet (en mijn beeld van deze techniek bevestigen).

paulus811
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik heb deze...

http://www.playonhd.com/en/

A.C. Ryan mediaplayer met 500GB HDD. Op het netwerk aan te sluiten, met HDMI op de TV.
Deze heeft zelfs een torrent-download, die zelf zonder computer kan downloaden.

Mediastreamen vanaf de computer HDD is ook geen probleem. Maar ik kopieer het altijd eerst, zodat ik de PC niet hoef aan te laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Dank voor je concrete antwoord. Leuk om te zien dat het bij jou goed werkt, op kieskeurig lees ik een wisselend enthousiasme over dit apparaat maar de prijs is wel gunstig. Overigens is dit vooral een mediaspeler en niet een NAS, dus een centrale netwerkschijf waarop je alle media bestanden bewaard plus backups. Ik zal me eens verder in dit apparaat verdiepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even voor de duidelijkheid, het is een mediaplayer die verschillende media kan aansluiten.
Als je hem benaderd via het netwerk is het gewoon een hardeschijf. Dus ook prima voor backups. Nee het is geen NAS. Maar NAS kan je gewoon niet gebruiken voor afspelen over HDMI. Je kan ook de NAS gebruiken en een mediaplayer zonder HDD. Dat je via netwerk de films streamed. Je moet wel oppassen als je en aan het downloaden bent (torrent of zo), en aan het streamen. Dat vergt er veel van je netwerk. Het is maar een 10/100 netwerk op de mediaplayer.
paulus811
14 jaar geleden
Dank voor je toevoeging en je hebt gelijk. Ik zou een NAS op een plaats zetten waarvandaan het vervolgens erg moeilijk wordt om een hdmi kabel te trekken en mijn tv heeft geen ethernetaansluiting. Downloaden en streamen tegelijkertijd wordt idd wel zwaar, nu valt mijn voip telefoon al uit als ik aan het downloaden ben (en XS4ALL heeft geen oplossing....)
paulus811
13 jaar geleden
Ik wacht nog even met een mediaspeler tot echt alle problemen zijn opgelost, maar dank voor je antwoord.