Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ligt aan de grote van het / de liedje('s) 5 mb gemiddeld denk ik nou 1024 mb / 5 = 204,8 liedje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien iets meer, maar dit zal het wel ongeveer zijn.

Andere antwoorden (3)

Ik maak vrijwel uitsluitend gebruik van Flac en Ape (compressie zonder kwaliteitsverlies) en dan kunnen er pakweg vier CD's op 1 GB. Het aantal nummers kan dan nogal verschillend zijn, maar het zal zo'n 200 a 250 minuten zijn.

Op de allerlaagste kwaliteit mp3, 128 Kb, bij een gemiddelde songlengte van 4 min, kunnen er ongeveer 273 nummers op.

Toegevoegd na 1 minuut:
Onder de link vindt je uitgebreide berekeningen:
(Lees meer...)
rose
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet echt een duidelijke compressie zeg! Een gewone cd heeft 500-600 MB aan audio, dus 4 cd's in 1 GB is nogal weinig (factor 2). Goede MP4's (AAC is dacht ik vergelijkbaar) halen makkelijk 10 tot 15 CD's per 1 GB en ik vind die ook erg goed klinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps ik las de rest van je antwoord niet goed...
Niet heel veel zo rond de 10 liedjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, dat ligt aan veel dingen... maar vooral de bitrate en formaat...

MP3 kan op veel bitrates zijn opgeslagen.. hoe hoger de bitrate, hoe beter de kwaliteit, hoe groter de file. en anders om.

Wellicht dat je deze site kunt gebruiken.. staat wel interessante info op
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding