Ik wil de koeling van mijn computer zelf vervangen, wat kan ik het beste kopen?

Als ik aan het gamen ben maakt mijn koeling veel herrie, daarom ben ik van plan om nieuwe koelers te kopen. Waar kan ik dat het beste doen? En wat kan ik het beste vervangen? de processorkoeler, of de ventilatoren aan de zijkant? Mijn processor is een AMD FX(tm)-4300 quad-core processor 3.80 ghz

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
TurfGraver
7 jaar geleden
Meestal is het de CPU koeler die veel lawaai maakt. Maar controleer (en maak schoon) de kast koelers en de voeding. Vergeet ook niet dat (oude) harddisk vaak ook veel kabaal maken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke en kun je mij dan ook een CPU koeler aanraden (ik denk namelijk dat deze lawaai maakt)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je een stille CPU koeler wilt, zou ik even gaan kijken naar waterkoeling zoals de Corsair H80i. Wil je bij luchtkoelers blijven kijk dan even naar de Cooler master Hyper series http://www.processorstore.nl/category/212198/processorkoelers.html?45113=6-14&ownFilter_45113=true&34881=1300-3300&ownFilter_34881=true&2977=22-38&ownFilter_2977=true

Antwoorden (1)

Je kan ze alle twee vervangen. Of je kijkt even welke het meeste geluid maakt. Als je een nieuwe Fan gaat halen kijk dan naar de dB die erbij staat. hoe lager die is, hoe minder geluid die geeft.