Wat is de meest reële kleurencombinatie (RGB) voor een monitor?

Ik heb een monitor op mijn laptop aangesloten. De kleuren zijn echter wat anders... Ik heb eens bij de instellingen van de monitor gekeken en kan de kleuren aanpassen via het RGB systeem waarbij ik R G en B kan aanpassen van 0-255. Wat zijn zo de waarden om een combinatie en resulaat te verkrijgen dat het meest reëel is? Zoals op het scherm van mijn laptop?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Reddie
9 jaar geleden
Een monitor heeft andere fosforen op het scherm dan le laptop scherm. En met anders gekleurde fosforen kun je nooit dezelfde kleur krijgen. Met geen enkele instelling.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Fosfor? LCD heeft geen fosfor.

Antwoorden (1)

Dat weet je nooit. Als je hem wil kalibreren heb je daar altijd een extern apparaat voor nodig. Elk scherm wijkt weer op een andere manier af. Stel dat ik dezelfde monitor/laptop heb als jij dan zit daar vaak een andere afwijking in.