Is een Intel Celeron G3900 een goede processor voor standaardtaken?

is deze processor goed voor bijvoorbeeld windows 10, in combinatie met Word / Google Chrome en bijvoorbeeld het maken van een fotoboek ( om even bij te vertellen, in combinatie met 4 of 8 gb ram en een m2 ssd)

Toegevoegd na 4 minuten:
oja en gaat hij niet helemaal vertragen/freezen/vastlopen wanneer je een stuk of 5 programma's naast elkaar draait; geen photoshop ofzo maar word en google chrome bijvoorbeeld. daarnaast wou ik er ook even zeggen dat er geen gpu bij komt. alleen interne graphics

7 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik had zelf ook een celeron en deze werkte aardig goed. Als je veel programma's tegelijk wilt gebruiken, dan raad ik aan 8gb ram te nemen.
macuser2000
7 jaar geleden
maar hij kan wel alles fatsoenlijk handelen?

Antwoorden (1)

Gewone taken (zoals jij die beschrijft) waarschijnlijk wel. Maar wat vooral lang kan duren is het gelijktijdig opstarten van meerdere (zwaardere) programma's, al is dat niet zo erg, denk ik.
Als je echt foto's of video's wilt bewerken of games wilt spelen, kun je beter een andere processor nemen.