Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een Intel Celeron G3900 een goede processor voor standaardtaken?

is deze processor goed voor bijvoorbeeld windows 10, in combinatie met Word / Google Chrome en bijvoorbeeld het maken van een fotoboek ( om even bij te vertellen, in combinatie met 4 of 8 gb ram en een m2 ssd)

Toegevoegd na 4 minuten:
oja en gaat hij niet helemaal vertragen/freezen/vastlopen wanneer je een stuk of 5 programma's naast elkaar draait; geen photoshop ofzo maar word en google chrome bijvoorbeeld. daarnaast wou ik er ook even zeggen dat er geen gpu bij komt. alleen interne graphics

7 jaar geleden
in: Hardware
927
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik had zelf ook een celeron en deze werkte aardig goed. Als je veel programma's tegelijk wilt gebruiken, dan raad ik aan 8gb ram te nemen.
macuser2000
7 jaar geleden
maar hij kan wel alles fatsoenlijk handelen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Gewone taken (zoals jij die beschrijft) waarschijnlijk wel. Maar wat vooral lang kan duren is het gelijktijdig opstarten van meerdere (zwaardere) programma's, al is dat niet zo erg, denk ik.
Als je echt foto's of video's wilt bewerken of games wilt spelen, kun je beter een andere processor nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding