Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is miniSD-kaart grootte verkleind na schrijven IMG met Win32DiskImager en krijg ik vraag schijf te formatteren?

Na formatteren Usb E SDkaart is 16GB beschikbaar; Na IMG schrijven met Win32DiskImager is Usb E boot geworden (met 20mb van 40.8mb nog beschikbaar??) en krijg ik popup om schijf F te formatteren. Is dit een typisch iets als dat (in mijn geval) Usb E opgedeeld wordt in partities? Ik durf niet op ja te klikken, uit angst dat per ongeluk mijn harde schijf straks de pineut is door mijn fout. Een en ander tbv installeren Raspbian op miniSD

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
996
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit is een vraag waar ik hoofdpijn van krijg. En normaal gesproken beantwoord ik deze niet via gratis forums zoals deze. Want als ik een fout maak in mijn antwoord, dan zijn anderen de pineut.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit is normal gedrag, maar je vragen zijn terecht en je dient goed thuis te zijn de materie om hier goed antwoord op te geven. Hierbij geldt bij twijfel niet in halen. Dus denk goed na en als je weet wat er gebeurt en een backup gemaakt heb van je gegevens dan pas doorgaan. Dit soort acties doe je alleen met backup achter de hand en met lege harde schijven. Dit soort acties doe je alleen als je voldoende vlieguren hebt gemaakt met test systemen en dan pas met een backup achter de hand op een productie systeem.

Dus het antwoord is alleen lege schijven zonder data formatteren en alleen als je een backup gemaakt hebt kun je gaan denken aan resize en andere zaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding