Kan ik mijn NIET HDMI laptop aansluiten op de tv?

Ik heb een laptop zonder HDMI, hij heeft alleen een usb-poort (mini laptop).
Ik bezit wel een HDMI kabel. Is het mogelijk om de laptop aan mijn tv te sluiten (dus op een andere manier dan met een HDMI kabel) of is het mogelijk om de HDMI te omleiden met een ander (usb) kabel welk wel in mijn laptop past?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als er geen HDMI op je laptop zit zal je een andere videoverbinding moeten hebben, bijvoorbeeld VGA. Aan USB heb je niks in deze.

Antwoorden (6)

Je kan een usb naar hdmi adapter kopen, deze zijn wel vrij prijzig
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je geen SCART ingang in je laptop? Elke laptop hoort er wel één te hebben, mijn oudere minilaptop heeft er zelfs een. Zo'n ovale ingang met van die putjes erin.

Toegevoegd na 46 seconden:
Ik bedoelde natuurlijk geen scart maar een VGA.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En je bedoelt geen ingang, maar een uitgang Overigens zijn er zat laptops zonder VGA-aansluiting. Juist minilaptops en ultrabooks hebben alleen nog HDMI. VGA is nopal groot.
Welke video-uitgang op je laptop heb je wel?

Kijk eens of daar verloopstukken voor zijn en bepaal ook of dat indien van toepassing, passieve of actieve adapters moeten zijn.

Geen geschikte oplossing mbv je huidige videouitgang?

Dan zal je een soort externe videokaart moeten gebruiken die je inderdaad op usb kan aansluiten. Maar ideaal werkt dat niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vermoed dat voor jou de beste optie een google chromecast is kost 35 euro
echt handig voor alle devices die je hebt
Deze heeft op dit moment de expirementele optie om heel je beeld op tv te projecteren. en niet alleen je browser
ik weet niet precies wat je bedoeling is ?
het kan een beetje traag zijn dus realtime game of zo is niet aan te raden
en audio gaat natuurlijk via je laptop
je heb dus daarnaast natuurlijk een vast al aanwezige draadloos router nodig
en google chrome browser
zie eventueel video clip van youtube

Toegevoegd na 1 uur:
Aangezien je spreekt over een mini laptop heb ik al het vermoeden Dat er geen vga poort opzit en met usb kom je niet zover
alleen met die kabel die hier boven genoemd is zou het kunnen
maar dat is echt een gok mijns inziens
een google chromecast heeft als voordeel dat het grotendeels draadloos is en het werkt op alle devices waar chrme op werkt
het is platfome onafhaneklijk
dus windows max os of android maakt niet uit
zolang er chrome op kan werkt het
je kan alle in je huis beschikbare tablet laptops desktops smarthone s er op aansluiten
je kan hem makkelijk ergens anders aansluiten makkelijk mee te nemen etc

Niet alle tv beschiken over een vga poort tegenwoordig maar de meeste tv hebbn standaard 2 of meer hdmi poorten
en een usb poort

Ook is een vga toch gelimiteerd in weergave

dus dit is zeker voor je mini laptop ideal
capthavoc
9 jaar geleden
Normalerwijze kun je op iedere moderne tv een VGA kabel aansluiten. Eigenlijk heeft iedere laptop zo'n aansluiting. Dat zou de goedkoopste en gemakkelijkste oplossing zijn.
Een adapter is prijzig of je nou USB -> HDMI of USB->VGA hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een optie is dat je een usb naar micro usb adapter koopt en die dan aansluit op de volgende adapter : http://www.miniinthebox.com/nl/index.php?main_page=advanced_search_result&inc_subcat=1&search_in_description=0&keyword=usb+to+hdmi.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee. Hoewel er USB staat en het ook fysiek micro-USB is gaat er een ander signaal over, namelijk MHL. http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_High-Definition_Link#Connectors Wel verwarrend.