kan mijn laptopscherm vervangen worden met een universeel scherm?

Mijn laptop scherm is kapot en nu wil ik mijn scherm zelg gaan vervangen.

Kan ik mijn scherm ook met een universeel scherm vervangen? (Ik snap dat het dezelfde afmetingen moet zijn)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik zou het niet proberen de drivers zullen misschien wel beschadigd worden en een laptop is een ineengebouwde computer speciaal gemaakt met dat scherm en het is echt een moeilijk werkje

Het beste antwoord

Een laptopscherm vervangen is specialistisch werk. Ten eerste is elke laptop anders, maar moet je er ook rekening mee houden, dat de aanschaf als particulier duur kan zijn. Laptopschermen zijn niet universeel: ze verschillen in aansluiting naar het moederbord, resolutie, drivers.
Als je het echt zelf wilt doen, kun je het beste proberen een zelfde laptop te vinden op marktplaats en daar het scherm van gebruiken. Let wel: dit is zeker niet gemakkelijk! Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om het door een computerwinkel te laten vervangen of gewoon een hele nieuwe laptop als de laptop toch al wat ouder is. Misschien kan je de vervanging door de winkel wel terugkrijgen van je verzekering.
Laat het ons even weten wat je hebt gedaan, 'k ben benieuwd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo,
Bedankt voor het reageren :)
Ik ga proberen om een scherm te regelen van hetzelfde model.
Ik heb net geprobeerd om het het scherm eruit te halen (na veel tutorials kijken) is het me gelukt :)
Daarna heb ik gekeken of ik het scherm weer terug kon plaatsen en dat lukte ook. Ik zette hem aan en hij deed gewoon.(nog wel met een barst in het scherm)
Dus als ik een nieuw scherm heb ga ik proberen om die erin te plaatsen.