Ik wil Steam Link op mijn tv, wat is de goedkoopste manier hiervoor?

mijn tv heeft helaas niet de Steam Link app, dus ik heb een los kastje nodig om pc games op mijn tv te kunnen spelen.
Wat is het goedkoopste apparaat dat ik kan halen zodat ik via Steam Link kan gamen?
Nvidia Shield zou ook kunnen, maar dat is 170 euro..

Een HDMI kabel trekken van pc naar tv is geen optie, dan moet ik gaan boren.

3 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
LeonardN
3 jaar geleden
Ik weet niet of het het goedkoopst is, maar je zou kunnen denken aan een Raspberry Pi.
https://www.youtube.com/watch?v=6WRLlAkTbBY
Is een mini-PC waar een Linux-versie op kan draaien.

Antwoorden (1)

Dan kom je uit op een Raspberry Pi 3 voor nog geen 40 euro.

https://tweakers.net/pricewatch/492795/raspberry-pi-3-model-b-1gb.html
LeonardN
3 jaar geleden
Ritsuka
3 jaar geleden
moet ik hiervoor veel installeren? want een raspberry pi is toch zo'n mini pc die je zelf moet programmeren? Daar ben ik niet goed in.
LeonardN
3 jaar geleden
Je hoeft niks te programmeren.
Je hoeft alleen maar wat te installeren.
Een raspberry pi is net als een PC, maar dan met linux erop. In het filmpje zie je de stappen:
https://www.youtube.com/watch?v=6WRLlAkTbBY
Ritsuka
3 jaar geleden
https://www.raspberrystore.nl/PrestaShop/complete-sets/267-raspberry-pi-4-starter-pack-2019-4gb-zwart-8718734751564.html
deze besteld, en een Logitech Wireless Touch K400 Plus toetsenbord erbij.
Tutorial gekeken, valt inderdaad best mee.
LeonardN
3 jaar geleden
Je zal natuurlijk ook iets van een controller moeten kopen, of ga je muis+toetsenbord spelen?
Ritsuka
3 jaar geleden
Ik heb een ps3 controller, als het goed is kan ik die werkend krijgen.
Ritsuka
3 jaar geleden
Ik heb er Retropie op gezet, die heeft ook Steamlink als plugin.
Al wat SNES roms geprobeerd, en gamen via Steamlink en controller gaat prima.
PS3 controller kan helaas alleen bedraad, maar ik ga nog een andere controller zoeken, ook zodat we met 2 kunnen spelen.
LeonardN
3 jaar geleden
Nice! Ik was al bang dat een PS3 controller lastig zou worden. Overigens denk ik dat je altijd bedraad zal moeten, of iig met een Dongle.