wat is een micro sd kaart? Wat is het verschil hiermee met een usb-stick?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
5.1K

Het beste antwoord

Een micro Sd/sdhc is een kleine uitvoering van de gewone sd/sdhc kaartjes zoals je die ook wel in fotocamera's hebt.
Even deze link doornemen, scheel mij weer veel schrijfwerk ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/MicroSD

Het verschil met een usb/flashdrive is dat de usb direct kan worden aangesloten op je usb poort, met een Micro sd heb je hier weer een aparte adapter voor nodig, hetzij een adapter in de zelfde formaat en vorm als een standaart Sd kaart waarbij je de micro sd kaart in de adapterkaart steekt en deze zo in een kaartlezer kun steken.
Maar je hebt ook usb adaptors, waarbij je het microkaartje in een soort van usb stick steekt en op die manier kunt inpluggen in je pc.

Hier een voorbeeld van een adapter zoals die hierboven beschreven werd waarbij je de microsd in een standaart formaat sdkaart steekt ( waarbij de Sd als adapter dient);
http://store.pocketbook.nl/kingston-8gb-microsd.html

En hier een Usb versie;
http://www.trueaccessories.com/microsd-usb-adapter-p-30.html

En hier iets over hoe het e.e.a werkt en het er van binnen uitziet;
http://www.camerahacker.com/Digital/Inside_miniSD_Adapter.shtml
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een micro SD kaart is een kleine geheugenkaart. Qua formaat iets kleiner als een SIM kaart die meestal wordt gebruikt in telefoontoestellen en camera's.

Een USB stick is ook een mobiele opslagruimte maar met een USB aansluiting zodat deze direct kan worden aangesloten op een computer, laptop of een ander apparaat met USB ingang.

Er bestaan ook USB sticks waar je een micro SD kaart kan invoeren zodat je bestanden kunt overzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
gewoon een goed antwoord +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niets meer niets minder!
Nog even om de persoon boven mij aan te vullen. Micro sd kaarten kunnen op zichzelf niet in een computer om er bestanden op te zetten. Dit moet dus met USB of een SD kaartje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tenzij je een card lezer in je pc hebt geïnstalleerd waarmee je dit wel kan lezen. Je hebt ook dit soort externe, op de USB-poort aangesloten, apparaatjes waar je diverse geheugenkaarten in kan steken om te kunnen lezen en te beschrijven. Niet duur maar wel heel makkelijk zo'n externe want die zet je gewoon op je bureau en aan te sluiten om elke andere computer. Voor de rest zie antwoorden hier boven.