hulp bij product laptop keuze?

Leek zoekt hulp bij keuze :-)

ik heb keuze tussen 2 laptops van HP, ze kosten allebei hetzelfde.
Ik moet er bijzeggen dat ik de laptop op dit moment gebruik voor surfen, emailen, downloaden van series en films, kijken van series en films. Waarom HP? ik heb nu al heel wat jaartjes de HP Compaq 6720s en werkt nog prima maar krijgt wat moeite als ik meerdere dingen tegelijk wil doen als hij aan het downloaden is. Tijd voor vernieuwing. Andere merken heb ik geen ervaring mee.

Welke keuze moet ik volgens de kenner maken?

Keuze 1:
HP Pavilion 17-f049nd Laptop
AMD Radeon R7 M260 Graphics
43,9-cm (17,3-inch) diagonaal FHD LED-backlit (1920 x 1080)
12 GB 1600MHz DDR3L SDRAM (1 x 4 GB, 1 x 8 GB)
AMD quad-core A10-5745M APU met Radeon HD 8610G Graphics (2,1 GHz, 4 MB cache)

Keuze 2:
HP Pavilion 17-f035nd notebook pc (ENERGY STAR)
Intel® Core™ i5 processor
43,9-cm (17,3-inch) diagonaal HD BrightView LED-backlit (1600 x 900)
8 GB 1600MHz DDR3L SDRAM (1 x 8 GB)
Intel® Core™ i5-4210U met Intel HD Graphics 4400 (1,7 GHz, 3 MB cache, 2 cores)

alvast bedankt voor de hulp

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Het ligt eraan wat je ermee wilt gaan doen. Als je grote programma's wilt gaan renderen, dan zou ik keuze 2 aanraden. Als je er bijvoorbeeld films op wil gaan kijken, zou ik keuze 1 aanraden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aan het verschil in RAM-geheugen ga ik even voorbij aangezien je dit later meestal wel zelf kan uitbreiden als je het al nodig zou achten.

Dan qua rekenkracht zit je natuurlijk best bij intel, zeker in een al hoger segment en omgekeerd zit je bij amd weer beter in een lager segment en wat grafische prestaties betreft.

Als je dan rekening gaat houden dat het om laptops gaat en die qua prestaties altijd 2 jaar achter lopen op desktop-pc's zou ik al niet te veel aandacht schenken aan de 'pure' performance.

Oftewel: de beperkingen van een laptop in rekening gebracht lijkt keuze 1 mij de meest logische optie.