Klopt het dat de MacBook pro mid 2012 maximaal 16 GB ram aan kan?

Ik heb een MacBook Pro 15 inch mid 2012 met een 2.3 GHz Intel quad core i7. Op dit moment heb ik er 16 GB 1600 mhz ram in maar ik wil graag meer.

Apple zegt dat de MacBook Pro mid 2012 maximaal 16 GB ram ondersteund. Maar ik vraag mij af of dit wel echt zo is. Kan er bijvoorbeeld niet gewoon 32 GB ram in? Ik vind 16 GB namelijk niet echt super veel, waarschijnlijk is het gewoon een verkoop truc.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
paulus811
9 jaar geleden
RAM op een macbook is vastgesoldeerd en je kunt er niet zomaar iets bijprikken. Dat is hoe Apple omzet maakt door jou bij aanschaf van de pc de hoofdprijs te rekenen voor ram. Bij de ipad rekenen ze ook 100 euro voor 8 of 16 gb extra wat natuurlijk een idioot hoog bedrag is.

Antwoorden (1)

Volgens EveryMac.com ondersteunt Apple officieel maar 8Gb, maar anderen hebben vastgesteld dat het model 16 Gb aankan (2 modules van 8Gb): http://www.everymac.com/systems/apple/macbook_pro/specs/macbook-pro-core-i7-2.7-15-mid-2012-unibody-usb3-specs.html.

32 Gb ram zal dan wel niet mogelijk zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je hebt wellicht ook geen 32 Gb nodig: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1618783