Hou krijg ik de wifi internet speed omhoog?

Ik heb UPC 50 mb internet. Bedraad via utp wordt deze snelheid bereikt. Via wifi ( router 54g ) komt het op de diverse apparaten (iPhone, iPad, laptop,) niet boven de 20 mb. Ook bedraad via home plug komt het niet tot hoge snelheid...wie weet er iets van

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

het boven staande is niet correct.
wifi is een half duplex net werk dat wil dus zeggen dat er niet tegelijk data verzonden en ontvangen kan worden.

vergelijk het maar met walkietalkie, daar kun je ook niet te gelijk tegen elkaar praten.

en bij wireless is het zo dat je netwerk snelheid wordt over de verbonden apparaten.

dus dat wil zeggen bot weg als je een netwerk snelheid van 300Mb hebt en 3 apparaten zijn verbonden met die router of accesspoint dat de snelheid per device 100Mb is.

en aam gezien het een 54G is is de maximum netwerk snelheid 54Mb.

dus om een lang verhaal kort te maken adviseer ik om een nieuw router te kopen.

hier onder staan een paar goeie routers.

http://tweakers.net/pricewatch/289025/linksys-e3200.html#tab:info

http://tweakers.net/pricewatch/267815/linksys-e3000-simultaneous-dual-band-wireless-n-router.html#tab:info
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Redelijk antwoord met een paar bijna correcte interpretaties maar een helder en correct advies.
Koop een modern wifi modem en als je maximaal wilt genieten van je bandbreedte, zorg dan dat er maar 1 apparaat tegelijk met je wifi is verbonden.
Je homeplug is al helemaal onbetrouwbaar. Mooi als het werkt, maar elke apparaat in jouw huishouden dat van het stroomnet gebruik maakt KAN negatieve invloed hebben maar ook de bedrading en de groepen indeling kan je verbinding via de homeplugs beïnvloeden. Wat kan helpen is beide homeplugs even verwijderen en weer terug plaatsen. Maar dat is slechts tijdelijk.

Andere antwoorden (2)

Ff googlen voor jouw router, en kijken naar port forwarding.
Port open zetten voor je apparaat.
Via, ip adres kom je in je router; 192.168.1.01

Zoek by beveiliging naar port forward.

Succces
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Totale onzin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je spreekt over "meestal" en als dat nu dus niet t geval is.
Wellicht zou je ipv alles te bestempelen als onzin, de vraagsteller op weg kunnen helpen naar een passende oplossing.. Dat heeft pas ZIN.
In uw woning zal alles wel correct zijn maar ligt het probleem eerder extern aan het netwerk.
Overdag heb ik een vrij normale snelheid maar na 22h00 zakt dit volledig weg. Na een klacht aan mijn provider kreeg ik als antwoord dat alles overbelast is door massaal gebruik.
Dit kan u zelf controleren met een speedtest op verschillende tijdstippen. U zal verbaasd zijn van de resultaten en dat tov de beloofde snelheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Ik heb UPC 50 mb internet. Bedraad via utp wordt deze snelheid bereikt" is misschien een hint...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Theoretisch ja, maar in de praktijk ?
Ik heb ook contractueel een 50 mB maar net de test gedaan en heb maar 8,826mB download speed en 1,174 mB upload.
Doe gerust de test.