Hoe groot mag een HDD maximaal zijn in de Samsung NP-RF711-S01NL laptop?

Er zitten 2 HDD sloten in de laptop. Echter vroeg ik mij af wat het maximaal ondersteunde geheugen per slot is. Dus hoeveel GB wordt er maximaal ondersteunt op slot 1 en hoeveel GB wordt er maximaal ondersteunt op slot 2?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ligt aan de BIOS. Meestal is dat rond de 3,5 TB (dacht ik...).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je precies? een HDD is een hardeschrijf waar je gegevens op zet zoals programma's, games, films of foto's. In andere woorden het is opslagcapaciteit.
Een HDD kun je meestal zo groot doen als jezelf wilt. (Vaak tot maximaal 3/4TB) En zou geen problemen moeten opleveren voor de computer. Geheugen is waar de computer tijdelijk informatie opslaat. En heeft niets te maken met een HDD, de laptop heeft 6GB geheugen. En zover ik op internet kan vinden staat er nergens dat dit kan worden geüpgradede tot meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het geheugen is inderdaad 6GB en kan worden geüpgrade tot 8GB. (Nu zitten er 2 modules in, 1x 2GB + 1x 4GB). Echter bedoel ik of er een limiet gesteld is aan het maximale aantal GB dat een harde schijf mag bevatten per slot. Er zit nu dus 2x 500GB in, dus op slot 1 zit 500GB en op slot 2 zit 500GB. Maar als je voor slot 1 en voor slot 2 een grotere schijf zou willen, tot welke grote HDD wordt dit dan ondersteund?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je met "slot" ? Een harde schijf zit niet op een "slot" aangesloten, maar op een Sata-interface. De specs van deze laptop geven 1 HDD van 1024 GB (1 TB) aan. Waarschijnlijk heb je hem gepartioneerd in 2 gelijke delen ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn 2 plekken voor een HDD en er zijn 2 HDD's aanwezig in mijn laptop op dit moment. Beide van 500 GB per stuk. Dit wil ik upgraden naar een SSD op plaats 1 en een HDD op plaats 2. Maar nu wilde ik weten of het iets uit maakt hoe groot die HDD/SSD is of dat het gewoon geen limiet heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aha... Dan zou ik eerst eens nagaan wat de max mogelijke snelheid van de SATA interface is (1,2 of 3), alvorens een SSD te plaatsen. 2,5 inch HDD gaan momenteel tot 3 TB, SSD is veel lager (1 TB, en in vergelijking zeer duur) Met schijven boven 2 TB schijnt een adresseringsprobleem te kunnen optreden, lees evt. http://nl.hardware.info/reviews/2212/4/42-2535-inch-harde-schijven-vergelijkingstest-opletten-bij-3tb-schijven!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De SSD is backwards compatible, dus met SATA III maar ook met SATA II

Antwoorden (1)

Je eerste vraag betrof de HDD... die kun je tot de maximale grootte erin zetten. Een goede combinatie zou een SSD als opstartschijf zijn (is natuurlijk duurder) en een grote HDD voor je DATA.
Het maximale geheugen is 8 gb (dus 2x4GB)
Dit heb ik van een amerikaanse website gehaald, geldt ook voor de Nederlandse versie.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een correctie: blijbaak weet je niet waar je het over hebt. Een HDD slot bestaat niet. Je bedoelt een geheugen slot. Daarvan zijn er twee: 2x4G. Maximaal 8 gb dus.
Een HDD is een HARD DISC DRIVE, een harde schijf dus. Iets heel anders. En die mag groot zijn. Dus vergeet de combinatie, want je kunt er maar één schijf in zetten.
Trouwens, die combinatie kun je toch maken, maar dan met een externe schijf.