Is dit een goed werkende computer?

Hallo! Ik wil een computer bouwen, en ik vraag me af of alle onderdelen goed op elkaar aansluiten/compatibel zijn etc. Ik heb het zelf al min of meer gechecked, maar ik heb er weinig verstand van en zou graag zeker willen weten dat het goed zit voor ik bestel. De onderdelen zijn: Intel Core i5-4690 Boxed, Gigabyte GA-H97-HD3, WD Blue WD10EZEX 1TB, Corsair Graphite 230T Windowed Grey, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU, Samsung SH-224DB Zwart, Seasonic S12II-Bronze 520W, Crucial MX100 256GB, SAPPHIRE HD 7950 3GB with Boost (11196-19-20G). De Sapphire GPU komt er sowiso in, want die heb ik al gekocht. Ik wil 64 Bit Windows 8 kunnen gebruiken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ziet er niet slecht uit, maar er ontbreekt iets belangrijks:

extra koeling. er zitten in de case slechts 2 casefans maar je kan er veel meer bijplaatsen. Dat is nodig voor extra airflow want die cpukoeler moet gecompenseerd worden!!

Ook bij die harddisk heb ik een dubbel gevoel. Ik zie een ssd dus ik veronderstel dat je daarvan wilt opstarten. Oftewel: windows zal niet vanaf de harddisk draaien dus prestaties zijn minder van belang. Dan lijkt het mij veel logischer om voor een zuinige en stille schijf uit de WD green reeks te gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je met 'windows zal niet vanaf de harddisk draaien dus prestaties zijn minder van belang'? Presteert Windows minder vanaf een ssd? Ik vroeg me ook af hoeveel extra fans ik nodig heb en waar ik ze moet plaatsen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, windows presteert net beter vanaf een ssd, daarom moet windows op de ssd komen en niet op de harddisk dus zijn de prestaties van de harddisk niet van belang. Extra casefans: zoveel mogelijk. Kijk in de handleiding van de behuizing waar je welke casefans kan monteren en koop daar stille exemplaren van aan. Je kan er een aantal op het mobo aansluiten (eventueel meer dan er aansluitingen zijn met Y-kabeltjes) of de overige rechtstreeks op de voeding (maar dan mogelijk niet geregeld. Het belangrijkst is dat ze in de goede richting blazen. Vooraan, opzij en onderaan indien van toepassing naar binnen toe. Bovenaan en achteraan naar buiten toe.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! Ken je een geschikt merk (goeie kwaliteit, passend in de behuizing)?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goh, Bitfenix en scythe zijn bijvoorbeeld namen van bekende en goede casefanfabrikanten. Zo te zien zijn er in de case bovenaan nog 2 plaatsen vrij en onderaan nog eentje. Allen geschikt voor zowel 120 als 140mm. Let wel dat je extra aandacht zal moeten hebben om onderaan geen kabels in de ventilator verstrikt te laten raken. Best denk ik dat je daar een extra beschermingsframe op monteert.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

De hardware onderdelen zijn allen compitabel. Mocht je overigens overwegen om binnenkort nog een GPU ernaast te plaatsen, dan is het verstandig om eventueel iets hoger te gaan zitten met je PSU.

Maar dit gaat prima werken, veel plezier ermee!